شهرداری تهران برای نخستین بار از بورس کالا محصول خریداری کرد

شهرداری تهران برای نخستین بار اقدام به خرید محصولاتی مانند میلگرد و قیر از بورس کالا کرد و آماده تامین سایر کالاها از این روش شد.

به گزارش بیداربورس، ابوالفضل فلاح معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران با اعلام انجام  اولین خرید از بورس کالا ، گفت: بخشی از میلگرد مورد نیاز حوزه معاونت عمرانی شهرداری هفته اول اسفند از بورس کالا به ارزش 7 میلیارد تومان و سپس دو هزار تن قیر به ارزش 23 میلیارد تومان انجام شد.از این پس عمده خرید کالاهای مورد نیاز شهرداری مانند قیر، میلگرد و سیمان و ... از همین طریق انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: خرید از بورس کالا طبق سیاست‌های کلان شهرداری تهران و ایجاد شفافیت و سلامت در خریدها بوده و صلاح شهرداری هم رعایت شده و خریدها صرفا و مستقیما از تولید کنندگان و عرضه کنندگان بورس کالا انجام می‌گیرد و موجب کاهش هزینه تمام شده پروژه ها خواهد شد.

به گفته فلاح، پیش از این خرید کالای مورد نیاز پروژه های شهری از طریق واسطه ها و به روش های غیر شفاف انجام می شد اما بهره گیری از بورس کالا می تواند از واسطه‌گری جلوگیری کرده و مانع از فساد شود. چرا که بورس کالا ، ابزار مهم و موثر و روش و شفاف تامین کالا ها است .

کد خبر 14836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =