۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
شستا صدرنشین بورس شد

امروز شاخص بورس پرنوسان بود و در نهایت ریزش کرد اما شاخص فرابورس رشد کرد و یک کانال بالا آمد.

به گزارش بیدار بورس، در معاملات روز سه‌شنبه، نهم فروردین ۱۴۰۱، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۴ هزار و ۴۰۷ واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و ۴۱۴ هزار و ۲۴۴ واحد رسید.  

اما شاخص هم وزن بورس با رشد ۲ هزار و ۴۸۱ واحدی در سطح ۳۶۲ هزار و ۹۲۱ واحدی ایستاد.  همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۲۹۳ واحد بالا آمد و در سطح ۱۹ هزار و ۵۲ واحد قرار گرفت.  

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، ۴۰۴ نماد رشد قیمت داشتند و ۲۵۴ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۶۱ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۳۹ درصد بازار افت قیمت داشتند.  

نمادهای مؤثر بر شاخص‌

نمادهای «شستا»،   «جم» و «وتجارت»  بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند.  در مقابل نمادهای «فولاد»، «شتران» و «فملی»  بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند.  

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «بپاس» و «زاگرس» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «شاوان»، «تجلی» و «شرانل»  بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.   

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و خودرو و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فزر، کرمان و تجلی پرتراکنش‌ترین نمادها هستند.

گروه‌ سبز بورس 

امروز قیمت سهام تمام نمادهای گروه «مواد و محصولات دارویی» افزایش یافت و این گروه سبزترین گروه‌ بازار در روز سه‌شنبه بودند.

رشد ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۷ هزار و ۱۸۲ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۵۵۷ میلیارد تومان بود که ۸ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز رشد کرد و با افزایش ۳۶ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۵ هزار و ۵۹۱ میلیارد تومان رسید که ۷۸ درصد از معاملات کل بازار را شامل می‌شود.

کد خبر 15050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =