۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
گرانی ۶ برابری دارو تکذیب شد

افزایش ۶ برابری قیمت دارو به دلیل حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی توسط وزارت بهداشت رد و اعلام شد: افزایش اندک قیمت برخی داروها نباید تعجب برانگیز باشد!

به گزارش بیدار بورس، محمد هاشمی سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت با اعلام اینکه اهتمام دولت متمرکز بر جلوگیری از عدم کمترین مشکل تامین دارو د است به ایرنا گفت: اخبار غیرواقعی افزایش ۶ برابری قیمت دارو صحت ندارد و تکرار این موارد فقط می‌تواند اذهان عمومی را مشوش کند.

وی افزود: بسیاری از اقلام اساسی مانند گوشت، برنج، شکر و... با مصرف بسیار بالاتر از دارو طی سال‌های اخیر افزایش قیمت قابل توجه داشته اند و افزایش اندک قیمت برخی داروها نباید تعجب برانگیز باشد. نمی توان با قاطعیت اعلام دارو هیچ افزایش قیمتی نداشته و معمولا اکثر محصولات در طول سال افزایش قیمت دارند و دارو نیز در برخی موارد مشمول افزایش قیمت می شود.  

این مقام مسئول ادامه داد: نظارت بر قیمت و کیفیت دارو، حساس تر و بسیار متفاوت از سایر اقلام است و انتظار عدم افزایش قیمت دارو هم بجا نیست. چرا که صنعت دارو هم مانند بقیه صنایع، هزینه و گردش مالی وابسته به اقتصاد دارد. وقتی عواملی مانند مواد اولیه، دستمزد، نرخ ارز، مواد بسته بندی و ... دستخوش تغییر شود، قطعا بر قیمت نهای دارو اثر خواهد داشت.

به گفته هاشمی، قیمت گذاری دارو با نرخ ارز نیمایی با پوشش بیمه انجام می‌ شود و تغییر قیمت محسوس نخواهد بود و فشاری به مردم وارد نمی شود مگر اینکه کسی بخواهد دارو را به صورت آزاد و بدون تجویز پزشک تهیه کند.

کد خبر 15276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =