هنوز پیش نویسی برای مذاکرات تدوین نشده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هرگونه ادعایی مبنی بر وجود پیش‌نویس یا قبول تعهدات فرا برجامی صحیح نیست چراکه هنوز وزارت امورخارجه و تیم مذاکره کننده هیچ گونه متنی را در این زمینه تهیه نکرده و تعهدی در این زمینه نداده است.

به گزارش بیدار بورس، جلیل رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به هجمه‌هایی که علیه دولت و تیم مذاکره مطرح میشود گفت: هرگونه ادعایی مبنی بر وجود  پیش‌نویس یا قبول تعهدات فرا برجامی صحیح نیست، زیرا هنوز وزارت امور خارجه و تیم مذاکره کننده هیچ گونه متنی را در این زمینه تهیه نکرده و تعهدی در این زمینه نداده‌اند، ولی در خلال مذاکرات گفت‌وگوها و رایزنی‌ها وجود داشته و طرفین دیدگاه خود را بیان کرده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: باوجود پیشرفت خوبی که از روند مذاکرات می‌بینم، اما اختلاف جدی بر سر مسائل اساسی همچنان وجود دارد.

رحیمی جهان آبادی تصریح کرد کرد: این حجم تخریب علیه مذاکره‌کنندگان و دولت بی‌انصافی است، زیرا در شرایط فعلی، کشور به هم فکری، هم صدایی و اجماع میان قوا نیاز دارد.

وی با بیان اینکه درک شرایط مذاکره کنندگان کار سختی است گفت: در این مذاکرات، ایران در مقابل همه قدرت‌های جهان قرار گرفته است و هر کدام هم منافع خاص خود را دنبال می‌کنند، نباید تیم مذاکره کننده را در شرایطی قرار دهیم که اتحاد و انسجام فکری آنها به هم بریزید و نتوانند از ظرفیت‌های خود به درستی استفاده  کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: مذاکرات تحت امر مقام معظم رهبری و با رصد مجلس و نهادهای بالادستی همانند شورای امنیت ملی و کمیته هسته‌ای به خوبی پیش می‌رود و طبیعی است که مشکلاتی هم در این زمینه وجود دارد و دشمن و طرف مقابل هم به این راحتی تسلیم خواسته‌های ما نمی‌شود، اما تلاش دولت و تیم مذاکره‌کننده در این زمینه قابل تقدیر است.

نماینده مردم تربت جام خاطر نشان کرد: مجلس گزارش‌های متعددی را از وزیر امور خارجه، اعضای تیم مذاکره کننده در زمینه مذاکرات دریافت می‌کند و امروز هم در جلسه‌ای با حضور بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی آخرین وضعیت تعهدات ایران و گفت و گوها و جزییات توافقات را بررسی می‌کنیم.

کد خبر 15315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =