رکورد یک محصول ذوب آهن با تولید ۱.۲۲ میلیون تن شکسته شد

شرکت ذوب آهن سال گذشته با وجود موانع متعدد از قبیل محدودیت تامین آب، تامین مواد اولیه و ... قادر به تولید ۱.۲۲ میلیون تن کک خشک و ثبت رکورد جدیدی شد.

به گزارش بیدار بورس، شرکت ذوب آهن سال ۱۴۰۰ با وجود موانع بسیار از قبیل محدودیت تامین آب، تامین مواد اولیه و قطعات ناشی از تحریم‌ها، کرونا و ... با ثبت تولید بیش از یک میلیون ۲۲۳ هزار تن کک خشک، رکورد تولید این محصول را ارتقاء داد.

بر اساس این گزارش، محمد علی علایی مدیر تولیدات کک و مواد شیمیایی ذوب آهن با بیان اینکه برنامه تولید کک خشک در سال گذشته بالغ بر ۱.۲ میلیون تن تعریف شده بود، گفت: رکورد قبلی تولید این محصول مربوط به سال ۹۸ و با ۱.۲۱ میلیون تن بود که با ثبت این رکورد، بیش از ۹.۳ هزار تن به رکورد قبلی اضافه و بالغ بر ۲۳ هزار تن نیز بیشتر از برنامه، کک خشک تولید شد.

وی افزود: به دلیل عدم توازن تولید و مصرف زغال سنگ در داخل و عدم سرمایه گذاری در معادن زغال سنگ، تامین زغال به یکی از چالش های بسیار جدی در ذوب آهن تبدیل شده است. به همین دلیل در شروع سال جدید مجبور به کاهش تولید از این بابت شد که امید است با کمک مسئولین بتوان پس از تامین زغال، کاهش تولید را جبران و رکورد های بالاتری را کسب کرد.

کد خبر 15412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =