سهامداران درباره تخلفات بورسی گزارش دهند

رئیس هیات تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بورس از سهامداران خواست اقدام به ارسال اطلاعات کنند تا بعد از تصویب در مجلس به قوه قضائیه ارجاع شود.

به گزارش بیداربورس، ناصر موسوی لارگانی از راه‌اندازی درگاه اینترنتی برای دریافت اطلاعات سهامداران و مردم در بازار سرمایه خبر داد و به خانه ملت گفت: پس از نوسانات بازار سرمایه، تعدادی از نمایندگان مجلس بر آن شدند از بورس تحقیق و تفحص کنند و طرح تحقیق و تفحص بعد از تصویب در کمیسیون اقتصادی در صحن علنی مجلس نهایی شد.

وی افزود: هیات تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار از ۴ ماه پیش تشکیل شده و هرچند گزارش های مناسبی رسیده اما با توجه اطلاعات مفید سهامداران و اینکه ممکن است نتوان به برخی گزارش ها دست یافت، درگاه اینترنتی دریافت اطلاعات در خصوص بورس ایجاد شد.

به گفته موسوی لارگانی، پس از دریافت گزارش های سهامداران، گارش جامعی، تدوین و پس از قرائت در صحن علنی و تصویب نمایندگان به قوه قضائیه ارجاع خواهد شد.

براساس این گزارش، طی جلسه ۱۱ آبان سال قبل مجلس، ۱۷۴ نماینده با گزارش و درخواست کمیسیون اقتصادی مبنی بر تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بورس موافقت کردند.

عدم رعایت تشریفات قانونی در نحوه دعوت و تشکیل جلسات رسمی شورای عالی بورس و انتخاب رئیس سابق سازمان بورس، ریزش دو سال گذشته شاخص با اظهارات ضد و نقیض برخی مسئولان و تصمیمات ارکان مختلف دولت، قیمت گذاری دستوری،  تخلف برخی سهامداران حقوقی و حقیقی و... از جمله محورهای اصلی تحقیق و تفحص از سازمان بورس بشمار می رود.

کد خبر 15642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =