بازده ۱۰درصدی شاخص در فروردین

شاخص کل بورس هفته را با عدد ۱میلیون و ۴۵۵هزار واحد آغاز و درمحدوده ۱میلیون و ۵۱۲هزار واحد به پایان برد تا بازدهی حدود ۴٪ را ایجاد کند. با این حساب بازده شاخص کل در فروردین ماه سال ۱۴۰۱به ۱۰.۶٪ رسید و اما شاخص هم‌وزن با ۱۵.۲٪بازده در این ماه به بالای ۴۰۰هزار واحد رسید.

رشد ۲۵درصدی شاخص در ۳ماه

به گزارش بیداربورس شاخص‌کل پنجم بهمن‌ماه سال۱۴۰۰ کف جدید ساخت و تاکنون۲۵.۲٪ وشاخص هم‌وزن ۲۶.۶٪ بازده داده‌اند. این مساله نشان می‌دهد که از دید سرمایه‌گذاران، به طور کلی بازار در بهمن ماه ارزنده بوده و منابع جدید به تمامی صنایع، کم و بیش تزریق شده است.

توجه بازار معطوف به ...‌.

البته بازار درمقطعی توجه خود را به بانک و خودرو به سبب برجامی بودن و پس‌ازآن منابع خود را معطوف به کامودیتی محورها کرد وطی فروردین‌ به سمت تمامی شرکت‌هایی که p.e منطقی و تقسیم سود دارند، حرکت کرد البته با این تبصره که به شرکت‌هایی با سایز متوسط و نقدشونده، علاقه بیشتری دارد.

بیشترین ارزش معاملات

در هفته‌های اخیر بیشترین ارزش معاملات در صندوق پالایش و شرکت‌های پالایشی، خودروسازان و صندوق دارایکم و پس‌ازان بانکی، فلزی و پتروشیمی بوده است.

مهار خروج نقدینگی

خروج نقدینگی حقیقی‌ها که از مرداد ۹۹ آغاز شده بود در هفته‌های اخیر مهار شده و حالا میانگین خروج پول حقیقی در گراف‌های میان مدتی به سمت صفر میل می‌کند ضمنا برخلاف ماه‌های قبل که بخش بیشتری از معاملات در دامنه منفی بود، حالا به سمت صفر میل کرده و نشان می‌دهد که بازار در یک شرایط پایدار قرار گرفته است.

نگاه بازار به مجامع

براساس مبانی بنیادی، در نقطه‌ای هستیم که ۱۰درصد پایین‌تر، گزینه سرمایه‌گذاری بسیار زیاد و ۱۰درصد بالاتر گزینه سرمایه‌گذاری بسیار محدود می‌شود. این انتظار تحلیلی میرود که پس از تقسیم سود مجامع، بازار بتواند قیمت‌های فعلی را حفظ کند لذا احتمال دارد درفصل مجامع، بسیاری از شرکت‌ها شکاف قیمتی ناشی از DPS مجمع را پر کنند و به این طریق شاخص کل می‌تواند اعداد بالاتری را تجربه کند و یا اگر قصد اصلاح داشته باشد، بخشی از این اصلاح در دل تقسیم سودها باشد لذا در این مقطع ما به شکل واقع گرایانه انتظار تثبیت بازار را داریم و اگر مفروضات بازار حفظ شود، شاخص کل تا پایان سال نسبت به ارقام فعلی بالاتر خواهد بود.

کد خبر 15904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =