دولت گندم و نان را فعلا" گران نکرد اما نرخ های جدید آرد تعیین شد !

تصمیم ستاد اقتصادی دولت، تغییری در قیمت نان و گندم مصرف کنندگان نداد اما قیمت جدید آرد صنف و صنعت از سوی سازمان حمایت تعیین و اعلام شد !

به گزارش بیدار بورس، ستاد اقتصادی دولت به ریاست رئیس جمهور با پیشنهاد وزارت اقتصاد مبنی بر عدم تغییر در قیمت گندم و با هدف جلوگیری از قاچاق به کشورهای همسایه و بهینه‌سازی مصرف نان موافقت کرد و مقرر شد قیمت گندم و نان مصرف کننده هیچ تغییری نکند.

بر اساس این تصمیم مقرر شد با توجه به تلاش دولت برای کنترل و جلوگیری از افزایش قیمت نان، جوانب گوناگون این طرح از سوی دستگاه‌های مسئول بررسی و نتیجه برای تصمیم‌گیری به نشست‌های آینده ستاد ارائه شود.

همچنین در این جلسه  درباره مسئله خروج ارز با هدف سرمایه گذاری، مقرر شد دستگاه‌های متولی، سیاست‌های پیشگیرانه را طراحی و ارائه کنند.

علاوه براین ابراهیم رئیسی دستور داد دلایل افزایش قیمت کالاها به‌ویژه اقلام خوراکی و آشامیدنی در فروردین، بررسی و گزارش دقیقی به دبیرخانه ستاد ارائه شود. دستگاه‌های اجرایی متولی نیز موظف شدند همه تلاش را برای جلوگیری از افزایش بدون منطق قیمت اقلام خوراکی بکار گیرند.

براساس این گزارش در برابر این تصمیم دولت، سازمان حمایت با درخواست وزارت جهاد کشاورزی در مورد قیمت جدید آرد صنف و صنعت موافقت و اعلام کرد: قیمت هر کیلو آرد با ۱۸ ، ۲۱ و ۲۷ درصد سبوس گیری به ترتیب ۱۵۷۰۰ ، ۱۶۰۰۰ و ۱۶۹۰۰ تومان تعیین شد.

قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم هم ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده که ۱۰۰۰ تومان به عنوان جایزه در نظر گرفته شده است.

کد خبر 16036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =