قیمت نفت تحت تاثیر دو عامل به ۱۰۶.۲ دلار رسید

قیمت نفت به دنبال تهدید روسیه برای قطع صادرات گاز به لهستان و بلغارستان و امیدواری نسبت به اجرای محرک‌های اقتصادی در چین با ۱.۲۷ دلار افزایش به ۱۰۶.۲ دلار رسید.

به گزارش بیدار بورس به نقل از رویترز، قیمت نفت در آغاز مبادلات امروز تحت تاثیر تنش های ژئوپلیتیک و احتمال اجرای سیاست های محرک اقتصادی چین با افزایش روبرو شد.

تهدید روسیه برای قطع صادرات گاز به لهستان و بلغارستان از یک سو و امیدواری نسبت به اجرای محرک های اقتصادی در چین تاثیر زیادی در افزایش مجدد قیمت نفت داشت.

براین اساس، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۱.۲۷ دلار افزایش به ۱۰۶.۲۶ دلار رسید و هر بشکه نفت سبک آمریکا با ۱.۱۱ دلار رشد، ۱۰۲.۸۱ دلار داد و ستد شد.

استفن اینز تحلیلگر ارشد موسسه SPI Asset Management گفت: قیمت نفت تحت تاثیر تنش های ژئوپلیتیک افزایش یافته است. قطع صادرات گاز روسیه خبر جدیدی نیست ولی تهدید مسکو در شرایطی اعلام شده که نگرانی های رکود تورمی بار دیگر افزایش یافته است.  

صندوق بین المللی پول هشدار داده، آسیا با رکود تورمی روبرو خواهد شد، جنگ اوکراین و رشد فزاینده قیمت کامودیتی ها اقتصاد آسیا را در آستانه این خطر قرار داده است.

بانک مرکزی چین نیز وعده داده به منظور حمایت از رشد و اقتصادی قصد دارد سیاست های انبساطی و محرک پولی اتخاذ کند.

کد خبر 16071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =