دوره بازپرداخت تسهیلات ودیعه مسکن ۵ ساله است

معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: دوره بازپرداخت تسهیلات ودیعه مسکن حداکثر ۵ ساله است.

به گزارش بیدار بورس،  صحابی گفت: شورای پول و اعتبار در جلسه ۶ اردیبهشت، سقف وام ودیعه مسکن در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایرشهرها را به ترتیب ۶۰، ۴۵ و ۳۵ میلیون تومان اعلام کرد. نرخ سود این تسهیلات همان ۱۸ درصد نرخی است که شورای پول و اعتبار آن را تعیین کرده است. وزارت راه و شهرسازی در روزهای آینده نحوه ثبت نام و سایت مورد نظر را معرفی خواهد کرد.

معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی  می‌گوید: بر این اساس پیش بینی می‌شود که ۸۰۰ هزار خانوار، مستاجر و متقاضی این تسهیلات باشند. متقاضیان این تسهیلات باید اجاره‌نامه رسمی با کد رهگیری داشته باشند، همچنین هیچ تسهیلات مسکن فعال در سیستم بانکی نداشته باشند. متقاضیان در ابتدا باید در سامانه‌ای که وزارت راه و شهرسازی معرفی می‌کند، ثبت نام کنند و پس از بررسی‌ها، افراد واجد شرایط به ۲۰ بانک عامل معرفی می‌شوند.

بانک مرکزی در بخشنامه خود سهمیه بانک‌های عامل بابت تسهیلات کمک ودیعه مسکن از محل ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن را در سال ۱۴۰۱ اعلام کرد.

شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن اعلام شد///دوره بازپرداخت تسهیلات ودیعه مسکن ۵ ساله است///۸۰۰ هزار خانوار متقاضی تسهیلات ودیعه مسکن هستند

کد خبر 16523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =