دوای درد لاعلاج خودرویی‌ها

کارشناس بازارسرمایه مطرح کرد: عرضه خودرو در بورس کالا  کاربری این محصول را از سرمایه‌ای به  مصرفی تغییر خواهد داد، همچنین اجرای مناسب و مداوم  این امر در بلند مدت می‌تواند نوسانات بازار را  کاهش دهد. 

محمدعلی احمدزاده‌اصل کارشناس ارشد بازارسرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بیداربورس  درباره مزایای عرضه خودرو در بورس کالا، اظهار کرد: مسئولان مربوط  برای عرضه خودرو در بورس کالا باید سازوکار جامع و مانعی را به منظور افزایش نظارت و شفافیت در نظر بگیرند تا فروشندگان و خریداران بتوانند به راحتی در این بازار معامله کنند.
احمدزاده‌اصل با بیان اینکه بورس کالا به سبب دارا بودن مکانیزم‌ها و ابزارهای کارا بستری مناسب برای کشف قیمت و به تعادل رساندن میزان عرضه و تقاضا است گفت: مسئولان مربوط در سازمان بورس و بورس کالا باید سازوکار مشخصی را به منظور مکلف کردن خودروسازان مبنی بر عرضه منسجم خودروهای تولیدی دراین بازار در نظرگیرند.
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: یکی از دلایل عمده التهابات در بازارخودرو به حضور دلالان،واسطه‌ها و سفته بازان بازمیگردد حال به شرط عرضه منسجم خودرو در بورس کالا افزون بر کاهش موارد مذکور شاهد افزایش سوددهی شرکت‌های خودروساز خواهیم بود. 
این کارشناس ارشد بازارسرمایه در پایان بیان به سامانه یکپارچه سازی خودرو هم اشاره کرد و گفت: رونمایی ازاین  سامانه با عرضه این محصول در بورس کالا مغایرت دارد، اگر مسئولان به دنبال شفافیت بازار خودرو هستند می‌بایست موازی کاری‌ها را کاهش دهند.

کد خبر 17367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =