شاخص سد یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی را می‌شکند؟

در چند روز گذشته تکنیکال در بازار به فاندامنتال میچربد و کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد شاخص مقاومتی برای رشد شده است. 

رضا نازی، مدیر سرمایه‌گذاری و مجامع شرکت مدیریت‌سرمایه آتیه‌خواهان با بیان اینکه بازارسرمایه امروز از صبح تا حدودی کار خود را با فشار عرضه شروع کرد به بیداربورس گفت: در چند روز گذشته تکنیکال در بازار به فاندامنتال میچربد و کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد شاخص مقاومتی برای رشد شده است. 
به عقیده وی تنش‌های سیاسی این روزها موجب اصلاح در قیمت‌های جهانی شده که بر روند بازارسرمایه نیز بی تاثیر نخواهد بود.
او با یادآوری نزدیکی به پایان فصل مجامع اظهار کرد: شرکت‌هایی که صورت‌ مالی‌شان منتهی به اسفند بوده است در تیرماه مجامعشان به پایان رسیده و در همین راستا شاهد تقویت تقاضا در بازار خواهیم بود. 
نازی ادامه داد: با تمام‌شدن مجامع سود نقدی تقسیم خواهد شو و در ادامه p/e بازار نیز تعدیل می‌شود و در همین راستا خوراک تحلیلی به بازار داده می‌شود و پیش‌بینی عملکرد شرکت‌ها امکان‌پذیر خواهد شد. 
*دلار اصلاحی نخواهد داشت  
مدیر سرمایه‌گذاری و مجامع شرکت مدیریت‌سرمایه آتیه‌خواهان با اشاره به اینکه فضای تعاملی بین‌المللی و برجام این روزها کمرنگ شده است، گفت: دلار امروز محدوده ۳۰ هزار و ۷۰۰ تومانی را هم تجربه کرده و به نظر می‌رسد فعلا قصد کاهش قیمت ندارد.
وی این رشد دلار را کمکی برای شرکت‌های دلار محور دانست و بیان کرد: شرکت‌های دلار محور که شرکت‌های شاخص‌سازی محسوب می‌شوند این روزها همسو با دلار از رشد قابل توجهی برخوردار خواهند شد.
*تابستانی آرام در انتظار بورس
او در نتیجه‌گیری موارد ذکر شده گفت: بازارسرمایه با نزدیکی به فصل تابستان روندی صعودی بدون شیب آنچنانی را تجربه خواهد کرد و با فراز و فرودهایی همراه خواهد بود.
نازی در خصوص روند سهم‌های ریالی بازار مطرح کرد: صنایع ریالی با کنار رفتن ارز ترجیحی از فضای خوبی برخوردار شده‌اند و جدا از بحث p/e شاهد این هستیم که انتظارات تورمی نیز آنها را به سمت صعود هدایت می‌کند.  
*معرفی صنایع پرپتانسیل
وی در خصوص معرفی صنایع پرپتانسیل متذکر شد: صنایعی همچون پتروشیمی‌ها، فلزی‌ها، سنگ آهنی‌ها و هلدینگ‌های این مجموعه‌ها که متاثر از ارز هستند گزینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری خواهند بود.
او افزود: باتوجه به قیمت‌های جهانی و کرک اسپردها صنعت پالایشی نیز روند صعودی مستمری را در پیش دارد. 
نازی در پایان صنایع ریالی از جمله روغنی، غذایی، لبنیاتی و دارویی را نیز مستعد رشد دانست.

خبرنگار: نازنین درویشی

کد خبر 17377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =