نتیجه مجمع سالانه بانک ملت مشخص شد

مجمع سالانه شرکت فرابورس برگزار و با تصویب صورت های مالی، مقرر شد ۱۰ تومان سود برای هر سهم بین سهامداران حقیقی و حقوقی توزیع شود.

به گزارش بیدار بورس، مجمع سالانه بانک ملت ساعت ۷:۳۰ صبح با حضور بیش از ۵۸ درصد سهامداران برگزار شد که با حاشیه هایی مانند اعلام برخی حاضرین مبنی بر عدم امکان ورود به سالن، تکمیل صندلی ها با حضور کارمندان و نیروهای انتظامی، جلوگیری از عکاسی و فیلم برداری، بی توجهی نماینده سازمان بورس به این موارد و ... همراه شد.

پس از قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره مربوط به سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۰ و نظر حسابرس و بازرس قانونی، صورت های مالی تصویب و به پیشنهاد هیات مدیره مقرر شد از ۷۶۱ ریال سود خالص محقق شده هر سهم ۱۰۰ ریال معادل ۱۳ درصد برای هر سهم توزیع و مابقی سود برای افزایش سرمایه لحاظ شود.

براین اساس، سود سهامداران حقیقی سجامی از ۵ تیر و سود سهامداران حقیقی غیر سجامی هم از ۱۵ مرداد با ارائه کارت ملی و اعلام کد بورسی از طریق مراجعه به هر یک از شهب بانک ملت پرداخت می شود.

سود صندوق ها هم از ۳۱ مرداد با ارائه درخواست کتبی، اعلام شماره حساب شبا و تصویر مجور فعالیت و سود سهامداران حقوقی دارای تا ۲ درصد سهام از ۳۱ شهریور و بیش از دو درصد سهام از ۳۱ مهر با ارائه درخواست کتبی، اعلام شماره حساب شبا به انضمام تصویبر آگهی روزنامه رسمی مربوط به آخرین تغییرات مدیران و صاحبان امضای مجاز به نشانی امور سهامداران بانک ملت، پرداخت می شود.

اهم موارد مطرح شده در مجمع سالانه

- سهم بانک ملت در پایان اردیبهشت ماه به نسبت تمامی بانک ها در  سپرده جاری ۲۸ درصد، سپرده بلندمدت ۲۰ درصد و چهار سپرده، تنها بانکی است که پس از ادغام بانک سپه سهم از بازار بدست آورد. رشد دو ماهه نخست سال چشمگیر بود. به طوری که برای اولین بار از لحاظ منابع از بانک ملی بیشتر شد. نرخ موثر مصارف در پایان اردیبهشت ۱۶.۹ درصد بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت. خالص درآمد های عملیاتی اردیبهشت به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۶۵ درصد رشد داشت. در درآمدها نیز در مدت مشابه، ۹۰ درصد رشد بدون احتساب تسعیر داشت.

- امروز ۶۰ درصد بازار بین بانکی در اختیار بانک ملت است. تسهیلات بین بانکی ۴۳۲ درصد رشد در یکساله منتهی به اردیبهشت ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشت. بانک ملت هیچ اضافه برداشتی از بانک مرکزی نداشت.

- بانک مالیات سال جاری را با نرخ صفر لحاظ کرده تا بتواند بیشترین استفاده را در معافیت های افزایش سرمایه ای داشته باشد. بانک ملزم به رعایت نرخ های تسعیر ابلاغی از بانک مرکزی است. هرچند طی نامه ی معاون اول رییس جمهور، بانک می تواند میانگین ۶ ماهه نرخ نیمایی را به عنوان نرخ ارز در دسترس مبنا قرار دهد.

- سال گذشته برای مطالبات پالایشگاه ستاره خلیج فارس به دلیل عدم پرداخت اقساط، ذخیره تقریبا ۱۷ هزار میلیارد تومانی گرفته شد. از ۶ ماهه گذشته پرداخت اقساط بصورت مرتب از طرف ستاره خلیج فارس شروع شده که به تبع آن ذخیره گرفته شده آزاد و درآمد و سود آن هم شناسایی شد.

- برای حمایت از سهام، ۴ هزار میلیارد تومان هزینه برای بازارگردانی از طریق صندوق اختصاصی بازارگردانی ملت شد.

- بدهی بانک ملت به صندوق توسعه ملی ۷.۵ میلیارد دلار است. این بدهی تسهیلات اعطا شده به صنعت نفت است که به موجب قانون بودجه تا پایان سال جاری امحال شده. بنابراین معوق نیست و بصورت جاری شناسایی می شود.

- سال گذشته بانک ملت تهاتری با دولت داشت که طی آن ۹ هزار میلیارد تومان سهام شرکت های پتروپالایشی را خریداری کرد که از این مبلغ ۶ هزار میلیارد طلب بانک از دولت بود و ۳ هزار میلیارد نقد توسط بانک پرداخت شد. ارزش بازار سهام تحصیل شده اکنون بیشتر از ۱۳ هزار میلیارد تومان است.

کد خبر 18275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =