دور جدید مذاکرات احیای برجام در این هفته و آمادگی ریاض برای ادامه گفت وگو

سخنگوی وزارت خارجه در آخرین حضور از برگزاری دور جدید مذاکرات احیای برجام در این هفته و در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس و آمادگی عربستان برای ادامه گفت وگوها خبر داد.

به گزارش بیداربورس، سعید خطیب‌زاده در آخرین نشست خبری و معرفی ناصر کنعانی چافی به عنوان سخنگوی جدید وزارت خارجه ( رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در مصر) درباره محل جدید مذاکرات احیای برجام ، گفت: زمان و مکان مذاکرات در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس تقریبا مشخص شده که این هفته خواهد بود و تا چند ساعت آینده، نهایی می شود.

وی افزود: مذاکرات در پیش رو صرفا غیرمستقیم و مربوط به ابعاد فعالیت های هسته‌ای ایران نبوده و فقط درباره اختلاف چند موضوع باقی مانده برای لغو تحریم‌ها بوده و مورد جدیدی هم به توافقات انجام شده در وین اضافه و یا کم نخواهد شد و توپ در زمین واشنگتن بوده و آمریکا تعهد داده به کلیه نکات برجام عمل کند.

این مقام مسئول ادامه داد: در مورد محتوا و شکل هم توافقاتی شده ولی اینکه آیا آمریکا از میراث ترامپ عبور و عضو مسئولیت‎پذیری باشد، معلوم نیست و باید منتظر بود ولی امید است پیام‎های بورل در عمل هم رخ دهد .

خطیب زاده درباره سفر دیروز نخست‌وزیر عراق هم توضیح داد: یکی از ابعاد این سفر نقش عراق در گفت‌وگوهای ایران و عربستان است که جای تقدیر دارد. الکاظمی نکاتی از طرف عربستان مبنی بر آمادگی ادامه مذاکرات در سطح دیپلماتیک اعلام کرد که زمان آن بزودی نهایی و منجر به سفر هیأت‌های فنی به سفارتخانه‌ها می‌شود.

کد خبر 18509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =