مجلس به تحقیق و تفحص از شستا رای داد

۱۶۱ نماینده مجلس با تحقیق و تفحص از شستا با محور اصلی وضعیت مدیریت اقتصادی،مالی، اداری و حقوقی و چندین چند موضوع فرعی موافقت کردند.

به گزارش بیداربورس، بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی با تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت شستا طی سال های ۹۲ تا ۹۹ در جلسه امروز مجلس و با ۱۶۱ رأی موافق، ۴۷ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع تصویب شد.

براساس این گزارش، محور اصلی این طرح، بررسی وضعیت مدیریت اقتصادی، مالی، اداری و حقوقی شستا و شرکت های زیرمجموعه است.

محورهای فرعی هم شامل بررسی مدیریت مالی و سرمایه گذاری شرکت های زیر مجموعه، فرایند خرید و فروش داخلی و خارجی، خرید و فروش دارایی ها و نحوه رعایت صرفه و صلاح شرکت، اجاره دارایی ها، اخذ وام و نحوه پرداخت به شرکت های تابعه، چگونگی انجام حواله های ارزی و ... و تخلفات ناشی از آن، بررسی نحوه انتصابات و بررسی تناسب ترکیب اعضاء هیات مدیره ها در برخی شرکت ها از لحاظ تحصیلات و تجربه کاری متناسب با فعالیت شرکت، نحوه بکار گیری مشاوران، عضویت همزمان اعضای هیات مدیره ها در شرکت های مختلف، ضوابط حقوق و مزایای معاونان، مشاوران و مدیران شرکت ها و تخلفات ناشی از آن است.

همچنین بررسی مدیریت بخش حقوقی شرکت های زیرمجموعه شستا و تعداد دعاوی حقوقی، فرایند دعاوی و نحوه صرف هزینه‌های وکالت و نتایج مالی دعاوی حقوقی به نفع شستا، بررسی انتصاب مدیران حقوقی متمرکز از طریق معاونت حقوقی شستا و اخراج کارشناسان حقوقی مستقل نیز در این طرح آمده است.

شستا دارای ۱۶۵ شرکت مدیریتی و ۶۵ شرکت غیرمدیریتی است و مجموع سرمایه آن از سال ۹۷ حدود ۵۷ هزار میلیارد تومان بود. همچنین درآمد سالانه آن ۳۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی می شود که با توجه به شرایط فعلی باید دو برابر باشد.

کد خبر 18555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =