نمای معاملات در آخرین روز پاییز

با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل به دلیل افزایش تقاضا روندی صعودی پیدا کرد اما به نظر می‌رسد در ادامه روند معاملات عرضه باعث روند نزولی شاخص کل شود. در پایان نیمه اول معاملات ۰.۳درصد افت داشت اما شاخص هم‌وزن ۰.۵درصد صعود کرد.

به گزارش بیدار بورس، با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل بیش از ۷ هزار واحد رشد کرد اما در ادامه روند معاملات عرضه در برخی نمادهای شاخص‌ساز باعث روند نزولی شاخص کل شد. اما شاخص هم‌وزن روند بهتری نسبت به شاخص کل دارد و این نشان از روند مثبت سهم‌های کوچک بر خلاف نمادهای شاخص‌ساز است.

آخرین قیمت ۲۳۴نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۲۸نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند. با وجود رشد زیاد قیمت‌های جهانی روند بازار سهام به دلیل عرضه در نمادهای پالایشی، خودرویی و فلزات اساسی نزولی شد و به نظر می‌رسد این روند نزولی سنگین نباشد.

حقیقی‌ها تا ساعت ۱۰:۴۵ رقمی در حدود ۲۰۰میلیارد تومان نقدینگی وارد بازار کردند. نمادهای «شپنتا»، «شستا»، «خودرو»، «فملی»، «برکت»، «خساپا» و «وتجارت» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نمادهای «بپیوند»، «وسپهر»، «دی»، «زدشت»، «چخزر»، «حسینا» و «آریا» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند. ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع تقریبا به ۹هزار و ۶۷۰میلیارد تومان رسید.

در میان روند نزولی اکثر نمادهای شاخص‌ساز نماد فارس بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل را داشته است اما از طرفی شاخص کل بازار فرابورس روندی مثبت دارد و نمادهای زاگرس، آریا و هرمز روندی مثبت دارند.

در جریان معاملات هفته گذشته و این هفته نمادهای پالایشی بر خلاف افزایش قیمت‌های جهانی روندی نزولی داشتند و این موضوع باعث شد که صندوق پالایشی یکم بعد از گذشت حدود 3 ماه از پذیره‌نویسی علاوه بر اینکه هیچ سودی برای خریداران نداشته زیان‌ده نیز شود.

کد خبر 187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =