صالح آبادی از جایگیزینی پیام‌رسان بومی به جای سوئیفت خبر داد

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به اراده سیاسی دو کشور ایران و روسیه برای توسعه روابط اقتصادی گفت: در حال حاضر ظرفیت‌های بسیار خوب اقتصادی بین دو کشور مهیاست و در آینده نزدیک تفاهمات انجام شده اجرایی می‌شود و نتایج آن را فعالان اقتصادی دو کشور خواهند دید.

به گزارش بیدار بورس، «علی صالح‌آبادی» در مورد نتایج سفر به روسیه، اظهار کرد: در این سفر گفت‌وگوهای بسیار خوب و ارزنده‌ای با مقامات عالی و اقتصادی روسیه داشتیم و با توجه به تاکیدات روسای جمهور دو کشور به توسعه روابط پایدار اقتصادی بین ایران و روسیه مقرر شد در زمینه‌های مالی و بانکی زمینه‌های لازم را برای توسعه پایدار روابط ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه اراده سیاسی دو کشور توسعه تعاملات اقتصادی است، ادامه داد: خوشبختانه هم از طرف جمهوری اسلامی ایران و هم از طرف روسیه علاقه‌مندی قابل ملاحظه‌ای برای توسعه روابط وجود دارد، لذا در این خصوص مذاکرات خوبی انجام شد و امیدوارم که این مذاکرات در آینده زمینه ساز توسعه پایدار روابط دو کشور باشد.

رییس کل بانک مرکزی افزود: در آینده نزدیک تفاهمات انجام شده در این سفر را اجرایی خواهیم کرد و نتایج آن را تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی دو کشور خواهند دید.

صالح‌آبادی گفت: طبعاً استفاده از ارزهای غیر دلار و یورو و سایر موضوعاتی که تجار و فعالان اقتصادی بتوانند از بسترهای جدید استفاده کنند جزو مواردی است که مورد پیگیری قرار می‌گیرد و باید نتایج آن را در عمل شاهد باشیم.

وی درباره استفاده از پیام‌رسان‌های بومی به جای سوئیفت نیز گفت: هم اکنون ایران برای جایگزینی سوئیفت،  از سامانه‌های پیام رسان بین بانکی بومی استفاده می‌کند و روسیه نیز پیام‌رسان‌های بومی و مالی خود را دارد که می‌تواند مبنایی برای همکاری بانکی بین دو کشور باشد.

به گزارش ایرنا ، رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه ایجاد بسترهای مالی، یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه اقتصادی به شمار می‌رود افزود: این سفر توانست زمینه‌های بسیار خوبی برای روابط تجار و بازرگانان دو کشور ایجاد کند.

کد خبر 19047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =