فاصله گرفتن بورس از کانال ۱/۵ میلیون واحدی 

شاخص کل در نیمه اول معاملات امروز در حالی کاهش حدود ۵هزار واحدی را ثبت کرد که برخی از تحلیلگران انتظار داشتند که پس از معاملات روز شنبه، شاخص با حمایت در معاملات امروز دوباره به کانال یک میلیون و پانصد هزار واحدی بازگردد. نکته نگران کننده تا این ساعت از معاملات تشدید خروج پول حقیقی و کاهش ارزش معاملات خرد است.

به گزارش بیدار بورس، بازارسرمایه امروز برخلاف انتظار کارشناسان عملکرد و نتوانست به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی برگردد و حدود ۱۱ هزار واحد ریزش را تجربه کرد.  
حقیقی‌ها نیز امروز  ۷۵۸ میلیارد تومان پول از بازارسرمایه خارج کردند که بر اساس آمارها این رقم نسبت به روز معاملاتی گذشته دو برابر شده است و کارشناسان می‌گویند که این شدت خروج پول نکته نگران کننده‌ای است.  
برخی کارشناسان بر این باورند که شاخص کل دستکاری می‌شود و برای تحلیل بازار و پیشبینی آن نباید به بررسی شاخص کل اکتفا کرد و بلکه باید سراغ تحلیل‌های صنایع برویم.  
صورت‌های مالی صنایع یکی از منبع‌های خوب جهت تصمیم‌گیری به حساب می‌آیند و از سویی انتشار صورت‌های مالی در آینده می‌توانند تعیین کننده مسیر بازار سرمایه باشند.  
اگر شرکت‌ها صورت‌های مالی خوبی منتشر کنند آن سهم و همچنین دیگرنمادهای آن صنعت می‌توانند خود را بالا بکشند اما در این میان  انتشار صورت‌های مالی ضعیف‌تر از انتظارات نیز می‌تواند باعث وخیم‌تر شدن شرایط شود.

از معاملات امروز چه خبر؟                                                                             
 در پایان معاملات امروز(دوشنبه، بیستم تیرماه) شاخص کل بورس پس از افت ۱۰هزار و ۸۹۰ واحدی در ارتفاع  یک میلیون و ۴۸۷ هزار واحد قرار گرفت و  شاخص هم‌وزن هم با کاهش ۲۶هزار و ۲۷۱واحدی همراه شد.
                 
صدرنشین بیشترین افت امروز 
 در این پست علاوه بر نگاهی به بازار امروز، مروری هم بر سهم "حفری" که جز صدرنشینان بیشترین افت امروز بود، می‌اندازیم.      

فاصله گرفتن بورس از کانال ۱/۵ میلیون واحدی 

                                                                                                                

منبع: بیدار بورس
کد خبر 19111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =