امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت ملی نفت ایران و گازپروم روسیه

شرکت ملی نفت ایران و گازپروم روسیه تفاهم‌نامه همکاری ۴۰ میلیارد دلاری امضا کردند.

به گزارش بیدار بورس، محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و ویتالی مارکلوف، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت «گازپروم» روسیه در تهران تفاهم‌نامه همکاری راهبردی به ارزش حدود ۴۰ میلیارد دلار امضا کردند.

به گزارش رسانه‌های ایران، توسعه میدان‌های گازی کیش و پارس شمالی، فشارافزایی میدان پارس جنوبی، توسعه ۶ میدان نفتی، سوآپ گاز و فرآورده، تکمیل طرح‌های ال‌ان‌جی، احداث خطوط لوله صادرات گاز و سایر همکاری‌های علمی و فناورانه از جمله مهم‌ترین محورهای تفاهم‌نامه بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران طی اظهاراتی در این مراسم امضای این تفاهم‌نامه را «جزو بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های خارجی در تاریخ صنعت نفت ایران» دانست، افزود: شرکت ملی نفت ایران از هیچ فرصت سرمایه‌گذاری چشم‌پوشی نمی‌کند.

وی با اشاره به دیدار با مدیران ارشد گازپروم در سفر اخیر به سن‌پترزبورگ اظهار کرد: همسو با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، مدیران ارشد گازپروم هفته گذشته در تهران حضور یافتند و مذاکرات سازنده‌ای با هم داشتیم.

ویتالی مارکلوف، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت گازپروم هم در این آیین از شرکت ملی نفت ایران به‌عنوان یکی از «شرکت‌های کلیدی» در ایران نام برد و اظهار کرد: محورهای همکاری بین ما بسیار وسیع است و برای توسعه میدان‌های نفت و گاز، خطوط لوله گاز، توسعه و انتقال فناوری و مسائل دیگر امروز تفاهم‌نامه امضا می‌کنیم.

کد خبر 19436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =