معامله با ایلان ماسک گران تمام می‌شود؟

توییتر اعلام کرد که برای معامله با ایلان ماسک برای خرید این شبکه اجتماعی، در سه ماه حدود ۳۳ میلیون دلار هزینه کرده و دچار زیان میلیاردی درآمد از سوی بخش تبلیغات شده است.

به گزارش بیدار بورس از بی بی سی، به نظر می‌رسد حاشیه‌های توییتر و ثروتمندترین فرد جهان همچنان ادامه دارد و باعث رد و بدل شدن هزینه‌ها و زیان‌های میلیون و میلیارد دلاری میان این دو شده‌است. چرا که توییتر اعلام کرد که در سه ماه، ۳۳ میلیون دلار برای معامله ایلان ماسک هزینه کرده‌است.  توییتر ۳۳ میلیون دلار (۲۷ میلیون پوند) برای معامله پیشنهادی ایلان ماسک برای خرید این شرکت بین آوریل تا ژوئن ۲۰۲۲ هزینه کرده‌است.

این در حالیست که چندی پیش ایلان ماسک، مدیرعامل خودروسازی تسلا، اعلام کرد که قرارداد خرید ۴۴ میلیارد دلاری شبکه اجتماعی توییتر را فسخ می‌کند.

دلیل فسخ این قرارداد به‌گفته ماسک، این است که این شرکت اطلاعات لازم حساب‌های کاربری ساختگی و خودکار را در اختیار او قرار نداده‌است. ماسک از آن زمان نظر خود را در مورد خرید تغییر داد.

از سوی دیگر توییتر نیز در واکنش به این موضوع، اعلام کرد از مدیرعامل تسلا برای ترک قرارداد مذکور شکایت خواهد کرد. لغو این معامله به‌دلیل هزینه‌های هنگفتی که صرف شده است به یک دعوای حقوقی بزرگ میان ثروتمندترین فرد جهان و یکی از تاثیرگذارترین پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی منجر می‌شود.

با این حال اکنون تاریخ دادگاه برای ماه اکتبر تعیین شده‌است، چرا که برخی گمان می‌کنند که توییتر می‌خواهد فروش را به زور انجام دهد.

زیان‌ میلیارد دلاری به درآمد توییتر

همچنین، این شرکت اعلام کرد تعداد کاربران روزانه ماهانه خود به ۲۳۷ میلیون نفر افزایش یافته است. اما با این حال زیان خالص ۲۷۰ میلیون دلاری را گزارش کرد که بیشتر و حتی بدتر از حد انتظار آن‌ها بوده‌است.

طبق گزارش‌های موجود، در سال ۲۰۲۱، درآمد این شرکت پنج میلیارد دلار (۴٫۲ میلیارد پوند) بود، اما در ۱۲ ماه گذشته قیمت سهام آن ۴۵ درصد کاهش یافته‌است. به‌طوری که مایک پرولکس، تحلیلگر شرکت Forrester  در این باره گفت توییتر در «برزخ» است.

این تحلیلگر درباره این مساله اینگونه توضیح داد: «توییتر اکنون یک خریدار دارد که دیگر آن را نمی‌خواهد. یک مدیرعامل و هیئت مدیره که می‌خواهد از شر آن خلاص شود، و یک پایگاه کارمندی که در وسط همه چیز گرفتار شده‌است. در نهایت قربانی واقعی خود توییتر است.»

پس از آن نیز، این شرکت در آخرین گزارش از درآمد سالانه خود، اعلام کرد که درآمد تبلیغاتی آن تنها دو درصد افزایش داشته و به ۱٫۰۸ میلیارد دلار رسیده‌است.

با وجود تمامی این حواشی، چرا ثروتمندترین فرد جهان ناگهان باید تصمیم به خرید شبکه‌ای اجتماعی مانند توییتر بگیرد؟ چرا او همچنان به رفتارهای عجیب خود با این شبکه اجتماعی ادامه می‌دهد و هر روز به‌دنبال حاشیه‌سازی جدید است.

کد خبر 19616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =