جاماندگان به جمع یارانه‌بگیران اضافه خواهند شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه: بودجه ۱۴۰۰ با توافق نسبی بین دولت و مجلس تهیه شد که امیدواریم تا پایان امسال به قانون تبدیل شود.

به گزارش بیدار بورس، ​محمدباقر نوبخت در حاشیه همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهور در جمع خبرنگاران گفت بودجه مشابه سال‌های گذشته از منظر شورای نگهبان قانون اساسی مغایرت‌هایی داشت که اعلام شد و انتظار داریم تا پایان هفته مجلس این ایرادها را برطرف کند.
وی گفت: با این اصلاحاتی که در بودجه صورت می‌گیرد امیدواریم بتوانیم تا پایان سال که در واقع پایان هفته می‌شود بودجه را به عنوان قانون داشته باشیم و این فرصتی برای دولت خواهد بود تا بتواند روابط اجرایی و آیین نامه‌های اجرایی را تهیه کند و در واقع بودجه بعد از تصویب برای اجرا به تمام دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در کنار بودجه احکام مختلفی وجود دارد و ان‌شاءالله بازماندگان به جمع یارانه‌بگیران اضافه خواهند شد.
محمدباقر نوبخت با بیان اینکه بودجه تقریباً با توافق نسبی بین دولت و مجلس تهیه شد، افزود: مواردی که مانند سنوات گذشته از منظر شورای محترم نگهبان یا قانون اساسی ایراد یا مغایرتی با شرع مقدس داشت، اعلام شد و انتظار داریم تا پایان هفته، مجلس محترم فرصت پیدا کند ایرادهای شورای محترم نگهبان را برطرف کند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: به نظر می‌رسد با اصلاحاتی که برای تأمین نظر شواری نگهبان روی مصوبات مجلس در بودجه صورت می‌گیرد، بتوانیم تا پایان هفته، بودجه را به عنوان قانون داشته باشیم البته فرصت نیز برای دولت خواهد بود که بتواند ضوابط اجرایی و آیین‌نامه‌های اجرائی و مالی را تامین کند تا بودجه بعد از تعطیلات نوروز برای اجرا به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شود.
وی تصریح کرد: در کنار بودجه احکام مختلفی بود که یکی از احکام مرتبط با افرادی است که شایستگی دریافت یارانه را دارند منتهی به هر دلیلی استفاده نکردند، با همان ساز و کاری که قانون مشخص کرده است و آیین‌نامه اجرای آن در دولت در تبصره ۱۴ نوشته می‌شود، ان‌شاءالله بتوانیم بازماندگان را نیز به جمع یارانه‌بگیران اضافه کنیم و در حال حاضر هم دو یارانه در روزهای مشخص و معین ماه پرداخت می‌شود (یارانه حمایت معیشتی و یارانه نقدی).
نوبخت با بیان اینکه خوشبختانه آمارها حاکی از موفقیت پلیس راهور در حفظ جان مردم است، گفت: خوشبختانه تعداد کشته‌شدگان حوادث رانندگی با اقدامات ویژه پلیس راهور کاهش پیدا کرده است، سازمان برنامه و بودجه به نیابت از دولت بر خود فرض می‌داند که تا جای ممکن نیازمندی‌های پلیس را برای حفظ کاهش آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات فراهم و به نحو شایسته‌ای نسبت به پشتیبانی مستمر از این نیروهای زحمت‌کش اقدام کند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که آیا درآمد حاصل از جرائم کرونایی به پلیس راهور اختصاص پیدا می‌کند، افزود: آنچه برای برخورداری پلیس راهور از پاداش است، بدون ارتباط با مباحث جریمه می‌بینیم و تلاش می‌کنیم پاسخ زحمات و خدمات عزیزان را بدهیم.
آقای نوبخت درباره اینکه درآمد حاصل از جرایم رانندگی فقط به وزارت بهداشت اختصاص پیدا خواهد کرد، گفت: جرائم مربوط به وزارت بهداشت نیست، وزارت بهداشت نیز یکی از استفاده‌کنندگان از منابع کرونا است و جرائم به منابع اضافه می‌شود.
وی درباره تجهیز پلیس و هوشمندسازی آن گفت: سازمان برنامه و بودجه حسب توافق با ریاست پلیس راهور، پشتیبانی مالی متناسب را انجام خواهد داد.

منبع: خبرگذاری صدا و سیما
کد خبر 2005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =