ابهام در واگذاری بلوک خودرویی و طولانی شدن روند مذاکرات، موانع پیش روی رشد بازار؟!

به گفته یک کارشناس بازارسرمایه، دلیل قرمزپوشی امروز برخی از سهم‌های گروه صنعت خودرو به علت طرح شدن احتمال جابه‌جا شدن وزیر صنعت و در پی آن تعویق احتمالی واگذاری بلوک سهام ایران‌خودرو و سایپا بوده است.

شاهین احمدی، کارشناس بازارسرمایه در خصوص روند این روزهای بازارسرمایه به بیداربورس گفت: در حال حاضر دو متغیر توافق و بلوک خودروسازان برای بازار از اهمیت بالایی برخوردار هستند که متاسفانه در حال حاضر هر دو مورد در هاله‌ای از ابهام قرار دارند. 

وی ادامه داد: اخبار برجام تا روز پنجشنبه روند خوبی داشت و در نتیجه بازار هم تاثیر مثبتی از آن می‌گرفت اما شب گذشته اخباری مبنی بر اینکه ایران و آمریکا در نامه‌نگاری روی مباحث باقیمانده با اختلافاتی روبه‌رو شده‌اند منتشر شد. 

اصلاح بازار با مطرح شدن احتمال تعویق واگذاری بلوک خودرویی به واسطه جابه‌جایی وزیر

او در خصوص واگذاری بلوک ایران‌خودرو و سایپا بیان کرد: مطرح شدن احتمال جابه‌جا شدن وزیرصمت و به تعویق افتادن احتمالی واگذاری بلوک خودرویی ها به همین دلیل، انرژی تداوم رشد بازار را کاهش خواهد داد. 

احمدی در پیشبینی روند روزهای آینده بورس تصریح کرد: رفتار روزهای آینده بازار به اخبار مرتبط با برجام و بلوک خودروسازها بستگی دارد و در صورت انتشار اخبار ناامید کننده در این خصوص بازار با اصلاح همراه خواهد بود.

صف‌های فروش سیگنال منفی برجامی

این کارشناس بازارسرمایه افزود: هرچند که ارزش معاملات امروز بازارسرمایه خوب بود با این حال صف‌های فروش سیگنالی از این است که برجام ممکن است در کوتاه مدت در دسترس نباشد.

وی با اشاره به اینکه قیمت دلارنیمایی این روزها منطقی است و نوسان روبه‌بالا خواهد داشت، گفت: قیمت دلار در روزهای آینده به عواملی از جمله بودجه، توافقات و آزادسازی حامل انرژی بستگی دارد.

او در تشریح علت رشد امروز پتروشیمی‌ها اظهار کرد: افزایش قیمت اوره به دلیل تعطیلی کارخانه‌های اوره در جهان و برگشت متانول سازان به جریان تولید از عوامل رشد پتروشیمی‌ها بوده است.

احمدی در معرفی صنایع پرپتانسیل به بیداربورس گفت: صنایعی که P/Eپایینی دارند و رشد زیادی را تجربه نکرده‌اند و همچنین زنجیره عملیات آن‌ها مرتبط با تحریم‌ها نباشد پرپتانسیل خواهند بود.

خبرنگار: نازنین درویشی

منبع: بیدار بورس
کد خبر 20840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =