بهبود عملکرد مکانیزم بورس با افزایش دامنه نوسان

به عقیده یک کارشناس بازارسرمایه باتوجه به شرایط کنونی بورس افزایش دامنه نوسان می‌تواند به عملکرد مکانیزم بازارسرمایه بهبود بخشد.

مجتبی شهبازی، مدیرمعاملات کارگزاری بانک پاسارگاد در گفت‌وگو با بیداربورس با بیان اینکه بازارسرمایه در شرایط کنونی حساسیت بسیار زیادی نسبت به اخبار برجام دارد، گفت: نوسانات روزمره از اخبار مثبت و منفی مذاکرات برجام نشات میگرد بطوری که برخی روزها شاهد خروج پول حقیقی‌ و برخی روزها شاهد ورود پول حقیقی‌ هستیم.

او ادامه داد: شرایط تحلیلی بازار نشانگر این است که در بسیاری از شرکت‌ها و صنایع وضعیت سوداوری خوب است و نسبت‌های قیمت به درآمد پایین در سطح پایینی قرار دارد بطوری که p/e بسیاری از شرکت‌ها زیر ۴ است.

به عقیده وی در این شرایط قطعا پتانسیل بازارسرمایه با دید بلند مدت بسیار بالا خواهد بود و در کنار این شرایط مباحثی چون افزایش دامنه نوسان که خواسته‌ی فعالین بازار بوده است به صورت پله‌ای در حال افزایش است که در صورت اجرای کامل آن امیدوار به بهبود عملکرد مکانیزم بازار سرمایه خواهیم بود.

دلار پسابرجامی به چقدر میرسد؟

شهبازی با اشاره به اینکه قیمت دلار در محاسبات اقتصادی بسیار تاثیر گذار است، تصریح کرد: امید است در صورت به توافق رسیدن برجام قیمت دلار به محدوده‌ی قیمت ۲۶ تا ۲۸ هزار تومان برسد.

مدیرمعاملات کارگزاری بانک پاسارگاد افزود: با فرض این که  قیمت دلار در محدوده ذکر شده باشد و رشد آن بر اساس متوسط تورم باشد قطعا تاثیر منفی خاصی بر سودآوری عمده شرکت‌ها نخواهد داشت.

رشد ۲۰ درصدی بورس با حصول توافق

وی در پیشبینی روزهای آینده بازارسرمایه بیان کرد: انتظار می‌رود با حصول برجام شاهد ورود نقدینگی به بازارسرمایه باشیم و شاخص بورس رشد حداقل ۲۰ درصدی را تجربه کند چرا که در دور قبلی توافق برجام نیز شاهد رشد بالای بیست درصدی شاخص کل بورس بوده‌ایم.

خبرنگار: نازنین درویشی

منبع: بیدار بورس
کد خبر 20939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =