توقف نماد ایران خودرو و ۷ شرکت + مهلت آخر ۱۲ سهم قبل از انتقال به تابلوی جدید

نماد ایران خودرو و ۷ شرکت دیگر بورسی و فرابورسی بسته شد و امروز مهلت آخر قبل از انتقال ۱۲ شرکت به دو بازار پایه است.

به گزارش بیداربورس، قبل از آغاز معاملات بازار سهام در جهارمین روز کاری هفته جاری، نماد شرکت های ایران خودرو، گروه بهمن، تامین سرمایه امید، تولید مواد اولیه‌ داروپخش، مواد اولیه دارویی البرز بالک و قندتربت‌جام‌ به دلیل اعلام رویدادی مهم و برای یک ساعت بسته شد.

شرکت توریستی و رفاهی آبادگران کیش هم برای دو روز کاری از تابلو معاملات خارج شد.  

علاوه بر این امروز آخرین روز حضور ۱۲ شرکت فرابورسی و قبل از انتقال به بازار پایه است که شامل انتقال شرکت های اعتباری توسعه،   بانک رفاه کارگران، تجهیز نیروی زنگان، سرمایه گذاری دانایان، قند ارومیه، کارخانجات صنعتی و تولیدی اتمسفر به تابلوی نارنجی و تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی، بسته بندی ایران، قند تربت جام، قند نقش جهان، صنعتی ناب و ماشین سازی نیرومحرکه به تابلوی زرد است.

در این میان بازارگردانی سهام ایتالران شروع شد و حجم مبنای "شسم" به یک تغییر کرد و حجم مبنای "کصدف" هم طبق مقادیر مرتبط با فرمول حجم مبنا در تابلو مربوطه محاسبه شد.

در این میان بورس و فرابورس طبق روال قبلی و بدون اعلام توضیح، معاملات دیروز سهام شرکت های پتروشیمی پردیس(شپدیس)، معدنی و صنعتی گل گهر(کگل)، سیمان‌ کرمان، ریل پردازسیر، ورزیزان و مهندسی فیرزوا را باطل کردند.

کد خبر 21240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =