رشد ۳۶ درصدی درآمدهای پتروشیمی فرابورسی در عملکرد ۵ ماهه

پتروشیمی امیرکبیر در عملکرد ۵ ماهه بالغ بر ۱۲.۹ هزار میلیارد تومان درآمد شناسایی کرد و با رشد ۳۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو شد.

به گزارش بیداربورس، شرکت پتروشیمی امیرکبیر با سرمایه اسمی ۳۶۰ میلیارد تومانی در عملکرد ۵ ماهه نسبت به مدت مشابه سال گذشته با تغییر سیاست ها در تولید و فروش، شاهد رشد قابل ملاحظه ای شد.

بر این اساس، "شکبیر" در این مدت در فروش مبلغی کل و پلمیری با رشد ۳۶ و ۳۲ درصدی همراه شد. این افزایش ناشی از تغییر سیاست در حوزه فروش داخلی و صادراتی محصولات پلی اتیلنی در کنار افزایش قیمت محصولات بود.

افزایش ۱۲ درصدی فروش داخلی

پتروشیمی امیرکبیر در حوزه فروش کل مقداری محصولات و فروش مقداری محصولات پلمیری نیز از رشدی قابل ملاحظه برخوردار بود که این مسئله به تغییر سیاست های حوزه فروش باز می گردد و خود را در افزایش ۱۲درصدی فروش داخلی مقداری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

ثبت رکورد در تولید پلی اتیلن سبک

این شرکت فرابورسی در حوزه تولید کل محصولات نیز نسبت به بودجه پیش بینی شده نیز از رشد ۸ درصدی برخوردار بوده که این آمار در حوزه تولیدات پلمیری به ۱۲ درصد می رسد. به گونه ای که در محصول پلی اتیلن سبک، رکورد تولید از ابتدای راه اندازی بدست آمده است.

از دیگر دستاوردهای حاصله در ۵ ماه سال می توان به کاهش ۵۷ درصدی ضایعات محصول و رکورد دریافت خوراک با صرفه اقتصادی اتان از زمان راه اندازی نیز اشاره کرد .

بنابراین گزارش، پتروشیمی امیرکبیر تولیدکننده متنوع ترین گریدهای پلی اتیلن است که در سایت ۴ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در بندر ماهشهر قرار دارد. مالکیت ۵۲ درصد سهام این شرکت در اختیار هلدینگ توسعه سرمایه رفاه زیرمجموعه بانک رفاه کارگران متعلق به وزارت کار قرار دارد.

کد خبر 21475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =