ضرایب قیمت آهن، فولاد، گندله و کنسانتره در بورس کالا تعیین شد

ضرایب قیمتی زنجیره آهن و فولاد در بورس کالا با قیمت پایه شمش فولادی، آهن اسفنجی، گندله و کنسانتره تعیین شد که به ترتیب ۸۶، ۴۶، ۲۰ و ۱۶.۵ درصد قیمت کشف‌شده میلگرد است.

به گزارش بیداربورس به نقل از چیلان، شورای آهن و فولاد، بسته پیشنهادی برای ایجاد توازن و متعادل‌سازی قیمت در زنجیره آهن و فولاد را به دولت ارائه داد و ضرایب جدید قیمت پایه محصولات در بورس کالا بر اساس آخرین قیمت کشف‌شده میلگرد به تصویب سه تشکل تخصصی رسید. بنابراین قیمت پایه شمش فولادی، آهن اسفنجی، گندله و کنسانتره ۸۶، ۴۶، ۲۰ و ۱۶.۵ درصد قیمت کشف‌شده میلگرد خواهد بود.

بر اساس این گزارش، طبق مصوبه شورای آهن و فولاد، خریداران آهن اسفنجی در بورس کالا باید شرکت‌های تولیدکننده شمش فولادی بیلت، بلوم و اسلب و خریداران بیلت و بلوم صرفاً شرکت‌های نوردی تولیدکننده مقاطع طویل باشند. شرکت‌های بازرگانی صرفاً در صورت توافق و به نمایندگی از شرکت‌ های خریدار در قالب مچینگ بر اساس آخرین قیمت کشف شده می‌توانند از بورس کالا خرید کنند.

همچنین میزان الزام به عرضه در بورس کالا برای کلیه کارخانه های زنجیره تولید آهن و فولاد با در نظر گرفتن شرایط مازاد و کمبود در هر حلقه و لزوم ایجاد شرایط رقابتی با اولویت تامین نیاز داخل اعمال می‌شود.

کد خبر 22144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =