قیمت واحدهای مسکونی تهران در شهریور هم گران شد

طبق اعلام مرکز آمار، میانگین قیمت واحدهای مسکونی تهران در شهریور به بیش از ۴۶ میلیون تومان رسید و تورم ۳.۳ درصد ابیشتر شد.

به گزارش بیدار بورس، بر اساس اعلام مرکز آمار، شاخص قیمت آپارتمان‌های مسکونی تهران در شهریور به عدد ۱۵۹.۷ رسید که نسبت به ماه گذشته با ۱۵۴.۷ درصد، نشان از رشد ۳.۳ درصدی دارد.

براساس این گزارش، تورم ماهانه شهریور در مقایسه با مرداد ۱.۵درصد افزایش داشت و تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان­‌های مسکونی به ۴۵.۷درصد رسید. به‌ عبارت دیگر خریداران باید برای خرید یک واحد مسکونی مشخص در تهران به‌طور متوسط ۴۵.۷درصد بیشتر نسبت به شهریور سال گذشته پرداخت کنند.

تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با مرداد با ۴۴ درصد، ۱.۷ درصد افزایش داشت. منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال گذشته است. نرخ تورم سالانه شهریور آپارتمان‌های مسکونی در تهران به ۳۰.۳ درصد رسیده که نسبت به مرداد با ۲۸.۴ درصد، ۱.۹درصد بیشتر شد.

میانگین وزنی و حسابی قیمت آپارتمان‌های مسکونی فروش رفته در مناطق ۲۲ گانه تهران هم به ۴۶.۱۱۱ و ۴۳.۹۸۳ میلیون تومان رسید و منطقه یک با بیش از ۹۱ میلیون تومان، گران ترین و و منطقه ۱۸ با متوسط وزنی قیمت ۲۴.۱۷ میلیون تومانی، ارزان ترین مناطق بودند.

کد خبر 22148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =