چند دلیل برای مخالفت با واگذاری ۲۴ درصد سهام بزرگترین شرکت به سهام عدالت

کارشناس بازار سرمایه به چند دلیل با برنامه ملی صنایع پتروشیمی برای واگذاری ۲۴ درصد از سهام "فارس" به سهام عدالت و از طریق پالایشگاه تهران، مخالفت کرد.

به گزارش بیدار بورس، مهدی هاشم‌زاده با اشاره به حضور چهار سهامدار عمده هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس شامل صندوق بازنشستگی نفت و سهام عدالت با ۲۶.۳ و ۲۴ درصد، ملی صنایع پتروشیمی و تاپیکو با ۱۸.۷۵ و ۷.۶ درصد به فارس گفت: با این ترکیب، چهار عضو هیات مدیره به صندوق نفت و سهام عدالت و یک عضو به ملی صنایع پتروشیمی رسیده ولی در اصل وزارت نفت از طریق ملی صنایع پتروشیمی و صندوق نفت، هلدینگ خلیج فارس را هدایت می کند.

وی ادامه داد: اخیرا فروش سهام ملی صنایع پتروشیمی از "فارس" به سهام عدالت و از طریق پالایشگاه تهران مطرح شده که در این صورت، سهام عدالت دارای ۳ عضو هیات مدیره خواهد شد اما این نهاد هیچ رویکرد توسعه‌ای و نظارتی به صنعت پتروشیمی ندارد و موجب عقب‌ ماندگی صنعت خواهد شد.  از سوی دیگر وضعیت شرکت‌های استانی سهام عدالت، آشفته بازار است.  

هاشم‌زاده افزود: نباید به بهانه خصوصی‌سازی، هلدینگ خلیج فارس را به وارد مرحله خصولتی‌سازی جدید کرد. این تصمیم منطقی نیست و بیشتر شبیه قمار بوده و تنها نتیجه هم هرج و مرج در توسعه‌ صنعت پتروشیمی است.

براساس این گزارش، "فارس" با ارزش روز بیش از ۳۴۰ هزار میلیارد تومانی، بزرگترین شرکت بورس از این لحاظ بشمار می رود و یکی از شرکت های بسیار موثر در روند شاخص است.

کد خبر 22477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =