صندوق مسکن در کمتر از ۳۰ دقیقه فروش رفت

پذیره‌نویسی صندوق املاک و مستغلات مدیریت ارزش مسکن ساعت ۱۱ امروز (سه شنبه) آغاز و در کمتر از نیم ساعت تمام واحدهای آن توسط سرمایه‌گذاران خریده شد.

به گزارش بیدار بورس، صندوق املاک و مستغلات عملا نوعی سرمایه‌گذاری خرد در حوزه املاک و مستغلات توسط مردم است؛ به این صورت که افراد می‌توانند به‌جای خرید یک واحد کامل ملک، اعم از مسکونی، تجاری یا اداری نسبت به خرید بخش کوچکی از یک ملک با سرمایه‌گذاری‌های خرد اقدام کنند. (مدیریت این صندوق بر عهده گروه مدیریت ارزش صندوق بازنشستگی کشوری است.)

نکته: همچنین طبق قانون توسعه ابزارهای مالی، نقل و انتقال واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های املاک و مستغلات معاف از مالیات است.

زمان عرضه صندوق املاک و مستغلات

پس از صدور موافقت اصولی سازمان بورس، قرار بر این شد از ۱۹ مهر ماه به مدت ۱۰ روز (۲آبان) با پذیره‌نویسی واحدهای صندوق مدیریت ارزش مسکن در بازار سرمایه، فعالیت نخستین صندوق املاک و مستغلات رسما آغاز شود.

پذیره‌نویسی نخستین صندوق املاک و مستغلات با نام صندوق سرمایه گذاری مدیریت ارزش مسکن و با نماد "ارزش مسکن۱" در بازار سرمایه آغاز به فعالیت خواهد کرد و مدیریت این صندوق بر عهده گروه مدیریت ارزش صندوق بازنشستگی کشوری خواهد بود.

در روز ۱۹ مهر ماه، ساعت ۱۰:۵۱ دقیقه اطلاعیه مبنی بر آغاز پذیره نویسی این صندوق در وب سایت رسمی شرکت فرابورس منتشر شد اما تقریبا بعد از ۲ ساعت اطلاعیه دیگری مبنی بر توقف نماد معاملاتی "ارزش مسکن۱" در همان سایت منتشر و تاریخ  دقیقی در خصوص پذیره نویسی مجدد آن نیز اعلام نشد. بالاخره پس از چند روز در ۲۵ مهر ماه مجدد در وب سایت رسمی فرابورس اعلام شد که صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات در روز ۲۶ مهر ماه پذیره نویسی خواهد شد.

استقبال از خرید صندوق املاک و مستغلات

پذیره‌نویسی صندوق املاک و مستغلات مدیریت ارزش مسکن ساعت ۱۱ امروز (سه شنبه) آغاز و در کمتر از نیم ساعت تمام واحدهای آن توسط سرمایه‌گذاران خریده شد.

مقدار خرید این صندوق

سرمایه صندوق ۱۶۵ میلیارد تومان است که ۱۵۰ میلیارد تومان از آن متعلق به ملک تجاری خیابان ملاصدرا است که امروز ۳۰ میلیارد تومان از دارایی صندوق که ۲۰ درصد واحدهای عادی صندوق را شامل می‌شود، پذیره‌نویسی شد. (بالغ بر ۲۷۰۰ سرمایه‌گذار در این پذیره‌نویسی مشارکت کردند.)

نکته: سرمایه‌گذاران با خرید هر واحد به قیمت ۱۰۰۰ تومان در عواید حاصل از اجاره این صندوق به نسبت سرمایه خود بهرمند خواهند شد.

مشخصات صندوق سرمایه گذاری مدیریت ارزش مسکن

این شرکت، تعداد ۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰ واحد صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات مدیریت ارزش مسکن با ارزش مبنای هر واحد ۱۰، ۰۰۰ ریال در نماد (ارزش مسکن۱) از امروز سه شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۲۶ لغایت روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۰۲، مورد پذیره‌نویسی قرار می‌گیرد.

اطلاعاتی مربوط به این صندوق

در این خصوص توجه به موارد زیر ضروری است:

 ۱) نوع صندوق: صندوق سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات

 ۲) نحوه تسویه و پایاپای معاملات

۳)نحوه پذیره‌نویسی: پذیره‌نویسی به قیمت ثابت

 ۴) تعداد واحدهای سرمایه گذاری قابل انتشار: ۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰ واحد

۵) حداکثر تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری عادی قابل پذیره‌نویسی: ۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰ واحد.

 ۶) حداقل تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری عادی قابل پذیره‌نویسی ۳۰، ۰۰۰، ۰۰۰ واحد.

 ۷) محدودیت حجمی برای هر سفارش خرید: ۲۰، ۰۰۰ واحد.

 ۸) بازارگردان: صندوق اختصاصی بازارگردانی ارزش آفرین صندوق بازنشستگی کشوری. همچنین معاملات ثانویه واحدهای مذکور پس از پذیره‌نویسی، در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران صورت می‌پذیرد

طریقه معامله "صندوق مسکن۱"
این صندوق یک صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله است و معاملات ثانویه آن بعد از پایان پذیره‌نویسی و دریافت مجوز فعالیت، در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس آغاز می‌شود.

کد خبر 22542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =