صادرات ۴۵ درصد محصولات "ذوب" و برنامه اروپا

مدیر بازاریابی و صادرات ذوب آهن با اعلام ارسال ۴۵ درصد محصولات به بیش از ۲۰ کشور و دریافت مبالغ قابل‌توجه از محل استرداد حقوق گمرکی، چند ریسک فعلی صنعت را برشمرد.

به گزارش بیداربورس، محمد نورانیان‌راد با بیان اینکه به علت رکود نسبی بازار داخلی طی سال‌های اخیر، توسعه کمی و کیفی صادرات محصولات در دستورکار قرار گرفت، گفت: با توجه به ثبت جهانی ذوب‌آهن با نشان ESCO وZOBESCO و اقداماتی برای دریافت و تمدید گواهینامه‌های بین‌المللی برای صادرات محصول به اروپا به عنوان نخستین تولیدکننده داخلی و به‌ویژه صادرات اولین محموله میلگرد تولیدی شرکت به یکی از کشورهای اروپای شرقی طی سال‌جاری این مدیریت آماده افزایش صادرات به بازارهای اروپایی است.

وی افزود: طی سال گذشته بیش از ۴۵ درصد محصولات فولادی "ذوب" به بیش از ۲۰ کشور مختلف در آسیا، آفریقا و اروپا صادر شد. ضمن اینکه از نظر درآمد صادراتی علاوه بر تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی درآمد ارزی پیش‌بینی شده در بودجه سال گذشته، مبالغ قابل‌توجهی از محل استرداد حقوق گمرکی ورودی و همچنین تسویه مالیات ارزش‌افزوده از محل پروانه‌های صادراتی به حساب شرکت برگشت شد.

این مقام اجرایی ادامه داد: این دستاوردهاو برگشت افزون بر ۱۰۰‌ درصد ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی در کنار دریافت ۷ لوح صادرکننده نمونه و یک لوح صادرکننده ممتاز سبب شد ذوب آهن در سال ۹۹ تنها مدال‌آور ملی صادرات در صنعت فولاد باشد.

به گفته نورانیان‌راد، تحریم‌ها، تبعات جنگ روسیه و اوکراین به‌ویژه دامپینگ روسیه ( فروش محصول خارجی با قیمتی بسیار کمتر از محصول داخلی) که منجر به کاهش شدید قیمت‌های فولاد شده، اثر اختلافات آمریکا و چین بر بازارهای آسیای جنوب‌شرقی و مشکلات اقتصادی چین و بروز مشکل صادرات  از جمله خطرها و ریسک ها است.

کد خبر 22666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =