بهترین حمایت مسئولان از بورس کار نکردن است

کارشناس بازارسرمایه، گفت: در شرایطی که بورس با فروش شدید فروش و RSI حدود ۱۶ مواجه است، تازه قول حمایت داده می‌شود اما بهترین حمایت، کار نکردن مسئولان است !

به گزارش بیداربورس، علی عصاری درباره راهکارهای اخیر شورای‌عالی بورس برای حمایت فوری از بازار سرمایه (شامل محدودشدن تعهدات فروش بازارگردانان، توقف عرضه اولیه و اصلاحیه دستورالعمل بازارگردانی) که با واکنش‌های شدیدی از سوی فعالان مواجه شده به دنیای اقتصاد ، گفت: این تلاش باید در راستای بازگرداندن اعتماد به بورس باشد و مدت‌ها پیش مجید عشقی رئیس سازمان بورس هم قول آن را داده بود اما متاسفانه نتوانست موفق شود.

وی ادامه داد: بررسی هیجانات ۳۰ سال گذشته نشان می دهد فعلا در پایین‌ترین نقطه است و احتمال بازگشت بازار وجود دارد اما نکته این است که بازار در این نقطه نیاز به چنین حمایت‌هایی ندارد و حمایت مسئولان فقط باید این باشد که کاری نکنند. در شرایطی که بورس در منطقه شدید اشباع‌ فروش، RSI  حدود ۱۶ و کندل‌های بسیار بازگشتی است، تازه به سهامدار قول حمایت داده می‌شود. این حمایت نیست، جمع‌کردن سهام در کف‌های بسیار پایین و فروش مجدد در سطوح بالا است.

عصاری افزود: متاسفانه اعتمادی به بازار نیست و بازگشت بورس در شرایط عدم‌ اعتماد هم سخت است. متاسفانه سهامداران هر افزایش قیمتی را  فرصت فروش می‌بینند و این کار را برای مسئولان به‌شدت سخت کرده است. البته شاید زمزمه نارضایتی‌ها در خصوص عملکرد سازمان بورس هم دلیل دیگری برای تحرکات باشد. به هر حال امید است  شرایط به حالت عادی برگردد و بتوانند قبل از اینکه وقایع وحشتناک دیگر، حمایت‌های درستی از بازار کنند و نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب نباشد.

کد خبر 22877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =