کدام صنایع روند صعودی دارند؟

در بازار سهام، برخی صنایع به دلایلی میتوانند سودآوریهای مناسبی را خلق کنند که بازار انتظار آن را ندارد.

به گزارش بیدار بورس،  در بازار سهام، برخی صنایع به دلایلی میتوانند سودآوریهای مناسبی را خلق کنند که بازار انتظار آن را ندارد.

افزایش سود عملیاتی بیمه ها در زمان کرونا
در صنعت بیمه، افزایش سرمایه‌ها باعث میشود تا در بخش اتکایی وضعیت شرکت بیمه بهبود یابد لذا تجدید ارزیابی بر سود عملیاتی صنعت بیمه اثر مثبت دارد ضمنا به دلیل طولانی شدن جریان کرونا، میزان استفاده از بیمه درمان و بیمه شخص ثالث که زیان ده هستند به شدت کاهش یافته و در نتیجه شرایط برای کسب یک eps  جذاب کاملا مهیا شده است.

بازگشت پالایشی ها به مدار مثبت
در صنعت پالایشی به دلیل قوانین دریانوردی ۲۰۲۰ بهای HSFO با گوگرد بالا فاصله بسیار زیادی از نوع مرغوب گرفته بود که این فاصله باعث شد سود پالایشیها در کوارترهای اول ۲۰۲۰ کاهش یابد. پس از آن نیز کرونا باعث شد کرک اسپرد بنزین از ۱۴ دلار در هر بشکه به ارقام منفی برسد. این مساله سه دلار در هر بشکه کرک اسپرد پالایش نفت را کاهش داد. حالا اما این فضا تغییر کرده، بنابراین هم نفت کوره با گوگرد بالا به تعادل رسیده و هم بنزین در فصل اول ۲۰۲۱ سقفی جدید از کرک اسپرد مثبت را تجربه میکند.
متانول هم از گرانی هیتینگ-اویل بهره می‌برد و به نوعی توانسته کارکردهای جدید برای خود تعریف کند. این مساله می تواند قیمت‌ها را در کره و تایوان به شدت بالا ببرد و تاثیر آن بر متانول چین با اهمیت و پایدار خواهد بود.  

فلزات با سرعت پیش می روند
در فلزات هم که قیمتها با چنان شتابی صعود می‌کنند که گویی هیچ مقاومتی در مقابل آنها نیست. سنگ آهن از ترس تجسس چینی‌ها در قیمت و تاثیر استرالیا در رشد قیمت‌ها یک روز منفی شد، اما عبور ورق گرم از ۷۰۰ دلار، نزدیک شدن ورق سرد به ۸۰۰ دلار و تثبیت اسلب بر بلندی‌های ۶۰۰ دلار، باعث شد تا سنگ آهن هم به مسیر صعودی خود بازگردد. با این حال دعوای بین چین و استرالیا اگر وارد فاز سنگ آهن شود، بسیار اثرگذار خواهد بود. چین با زغال به جنگ استرالیا رفت اما به دلیل گرانی سنگ آهن، تاثیری در تراز تجاری نگذاشت و بعید است که جرات کند در سنگ آهن دست ببرد.  

تاثیر بودجه ۱۴۰۰ بر صنایع دارویی
بودجه ارسالی دولت اساسا مساله مهمی در بورس نیست، اما بعید نیست که دلار ۴۲۰۰ تومانی به دارو تخصیص داده نشود و عملا همان بخش باقی مانده از داروی دولتی هم آزاد شود. صنعت دارو در نقطه مناسبی است و برای حرکت نیاز به یک محرک دارد.  
با ریزش اخیر بازار طی یک هفته، موقعیت‌های سرمایه‌گذاری مناسب فراهم شده که باید بدون توجه به روند کلی بازار، ازین فرصت استفاده و در قیمت های جذاب اقدام به خرید ک

کد خبر 229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =