افزایش قیمت سکه تا کجا ادامه پیدا میکند؟ 

طلا در یک ماه گذشته رشدی حدود ۱۰۰ هزار تومان را تجربه کرده و از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به حوالی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است اما در بازارسکه این رشد قیمتی با قدرت بیشتری همراه بوده به طوریکه سکه امامی از ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به ۱۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسیده یعنی با رشدی حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومانی همراه بوده است. دلیل رشد طلا و سکه چیست و تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ 

به گزارش بیداربورس طلا در یک ماه گذشته رشدی حدود ۱۰۰ هزار تومان را تجربه کرده و از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به حوالی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است اما در بازارسکه این رشد قیمتی با قدرت بیشتری همراه بوده به طوریکه سکه امامی از ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به ۱۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسیده یعنی با رشدی حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومانی همراه بوده است. دلیل رشد طلا و سکه چیست و تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ 

*تاثیرپذیری سکه از نرخ دلار
محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با بیداربورس بیان کرد: همواره یکی از عوامل تعیین‌کننده قیمت طلا و سکه، ارز است و هر اتفاقی که در بازار ارز رخ دهد بر قیمت طلا و سکه تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین افزایش قیمت سکه را میتوان به دلیل افزایش نرخ دلار دانست. 

*دلار نردبان طلا و سکه می‌شود؟
با توجه به گفته نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌توان به این نتیجه رسید که افزایش قیمت دلار در روزهای آینده هم میتواند این بازارها را تحت تاثیر خود قرار دهد. بنابراین باتوجه به زمزمه دلار ۴۰ هزار تومانی افزایش قیمت در این بازارها در روزهای آتی دور از انتظار نیست. 

خبرنگار: نازنین درویشی

منبع: بیدار بورس
کد خبر 23111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =