زمان پرداخت و میزان سود سهام عدالت

به گفته پیمان حدادی، مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت، سود سهام عدالت امسال ۲ برابر خواهد شد بنابراین سهامداران سهام عدالت یک میلیون تومانی، حدود ۲ میلیون تومان و سهامداران ۵۳۲ هزار تومانی، حدود یک میلیون و یکصد هزار تومان سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد

*سهام عدالتی‌ها امسال چقدر سود می‌گیرند؟

به گزارش بیداربورس به گفته پیمان حدادی، مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت، سود سهام عدالت امسال ۲ برابر خواهد شد بنابراین سهامداران سهام عدالت یک میلیون تومانی، حدود ۲ میلیون تومان و سهامداران ۵۳۲ هزار تومانی، حدود یک میلیون و یکصد هزار تومان سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد

*سود سهام‌عدالت در سال‌های گذشته

ارزش سهام عدالت

سود سال ۹۶

سود سال ۹۷

سود سال ۹۸

سود سال ۹۹

سود سال ۱۴۰۰

سود سال
۱۴۰۱

سهام عدالت یک میلیون تومانی

۱۵۰,۰۰۰

۱۷۵,۰۰۰

۲۰۵,۰۰۰

۴۰۰,۰۰۰

۱,۰۰۰,۰۰۰

۲،۰۰۰،۰۰۰

سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی

۷۹,۰۰۰

۹۳,۱۰۰

۱۰۲,۵۰۰

۲۰۲,۷۰۰

۵۵۰,۰۰۰

۱،۱۰۰،۰۰۰

مبالغ به تومان است

*سود سهام عدالت چه زمانی واریز میشود؟

آنطور که مشاور رییس سازمان بورس اظهار کرده واریز سود سهام عدالت در دو مرحله صورت خواهد گرفت که در مرحله اول حدود ۵۰۰ هزار تومان برای هر مشمول تا اواخر پاییز واریز می‌شود.

وی درمورد زمان واریز مابقی سود سهام عدالت نیز گفته که مابقی سود در اواخر سال جاری یا اوایل سال بعد واریز می‌شود، زیرا سود شرکت‌هایی که به تازگی مجمع برگزار کرده‌اند باید بر اساس جدول زمان‌بندی وصول شود و پس از آن پرداخت سود به مشمولان سهام عدالت صورت خواهد گرفت. به همین دلیل واریز سود سهام عدالت امسال دو مرحله‌ای شده است.

*سود سهام‌عدالت متوفیان چه‌می‌شود؟

تمامی واریزی سود سهام عدالت از طریق سامانه سجام www.sejam.ir صورت می‌گیرد. به همین ترتیب، ورثه متوفی باید در سامانه سجام ثبت‌نام کنند و با واردکردن شماره شبای حساب خود و شماره تلفن همراه خود، از سود سهام عدالت متوفی بهره‌مند شوند. سازمان خصوصی‌سازی با محاسبه میزان سود و تنها به شماره شباهای تأیید شده و از طریق بانک‌های عامل، سود اختصاص یافته برای هر فرد را به حساب آنها واریز می‌کند.

نکته: برای دریافت سود سهام عدالت متوفیان، ارائه و تأیید شماره شبا توسط وراث الزامی است.

*سود برای چه کسانی است؟

 این سود هم شامل افرادی میشود که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند، هم افرادی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند و هم افرادی که بعد از آزادسازی سهام عدالت سهام شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی را خریداری کرده‌اند.

منبع: بیدار بورس
کد خبر 23313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =