۵ شرط واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا تدوین شد

الزامات واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا با ۵ شرط از جمله حذف قیمت گذاری دستوری تمام محصولات و فروش سهام در زیرمجموعه ها تا پایان سال، تدوین شد.

به گزارش بیدار بورس، صورت جلسه الزامات واگذاری سهام شرکت‌های ایران خودرو و سایپا تدوین شد و موارد زیر مورد توافق سازمان خصوصی سازی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و وزارت صنعت قرار گرفت.

۱- سند استراتژی صنعتی بلند مدت و با ثبات صنعت خودرو (۱۰ ساله) تا پایان بهمن سال جاری با محورهای زیر از سوی وزارت صنعت تهیه و به سازمان خصوصی سازی ارسال خواهد شد.

- بهبود فضای تولید و کسب و کار و ارتقای سطح رقابت پذیری و پیش بینی پذیری صنعت خودرو.

- عدم مداخله دولت در بنگاه ها و تنظیم قواعدی که شرایط تحمیلی و ناعادلانه ای برای بنگاه ایجاد نکند، چنان که برای همه فعالان صنعت خودرو شرایط و اقتضائات حضور در این صنعت کاملاً شفاف و قابل پیش بینی باشد.

- این سند باید در تاریخ گفته شده برای اطلاع عموم مردم به صورت رسمی منتشر شود.

۲- تا پایان سال جاری تمام محصولات ایران خودرو و سایپا از شمول قیمت گذاری دستوری خارج خواهد شد. ساز و کار اجرایی این توافق تا پایان آذر توسط وزارت صنعت ارائه خواهد شد.

۳- تکالیف عرضه و فروش محصول خارج از قواعد بازار که منجر به کاهش درآمد (افزایش هزینه‌ها) برای خودرو سازها شود، منوط به جبران منابع آن قبل از اجرای تکالیف است.

٤- سهام تودلی (چرخه‌ای) ایران خودرو و سایپا تا پایان سال جاری واگذار خواهد شد.

۵- در صورت عدم واگذاری سهام چرخه‌ای تودلی در شرکت های ایران خودرو و سایپا از ابتدای ١٤٠٢ به بعد، حق رأی ناشی از این سهام در مجامع این شرکت‌ها سلب خواهند شد.

کد خبر 24483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =