۱۴۱ درصد منابع بودجه سال گذشته از صادرات نفت محقق شد

معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت، مدعی شد: ۱۴۱ درصد از تأمین منابع قانونی بودجه ۱۴۰۰ از محل صادرات نفت محقق شده است.

به گزارش بیداربورس، هوشنگ فلاحتیان با بیان مهمترین دستاورد دولت مبنی بر تحقق ۱۴۱ درصدی تأمین منابع قانونی بودجه ۱۴۰۰ از محل صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی، گفت: عملکرد ۱۱۷ درصدی واریز ارز به صندوق هدفمندی یارانه‌ها نیز با افزایشی قابل‌توجه نسبت به ۶ ماه نخست سلا قبل از دیگر دستاوردهای وزارت نفت بود.

وی افزود: بهره‌برداری از پالایشگاه فوق سنگین قشم به ظرفیت ۳۵ هزار بشکه، شیرین سازی و بنزین سازی پالایشگاه لاوان به ظرفیت روزانه ۱.۱ میلیون لیتر، ۹۰ میلیون تنی محصولات پتروشیمی و افزایش به ۹۵ میلیون تن تا پایان سال، افزایش تولید پارس جنوبی به روزانه ۷۰۵ میلیون متر مکعب، مدیریت نا ترازی ۲۰۰ میلیون متر مکعبی گاز، بخش دیگری از دستاوردها و برنامه های وزارت نفت است.

فلاحتیان ادامه داد: امضای تفاهم‌نامه ۴۰میلیارددلاری و برنامه‌ سوآپ گاز با روسیه و امضای چندین قرارداد و توسعه میدان‌های نفتی و گازی به ارزش ۴. ۴ میلیارد دلار، رشد ۴۴ درصدی صادرات گاز به عراق در نیمه نخست سال، تمدید قرارداد تهاتر گاز با برق تا تابستان ۱۴۰۹ با ارمنستان، اجرای عملیات پالایش فرا سرزمینی به ظرفیت ۱۴۰هزار بشکه در روز در ونزوئلا و نیز امضای چهار تفاهم‌نامه و دو قرارداد با کشورهای آمریکای لاتین از دیگر دستاوردها بود.

کد خبر 24540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =