خودروی آریا سایپا را بیشتر بشناسید

گروه خودروسازی سایپا قرار است از خودرو جدید خود به نام آریا رونمایی کند 

به گزارش بیداربورس کراس اوور سایپا از لحاظ پلتفرم و نوع قوای محرکه با سدان شاهین تشابه کامل دارد. بنابراین فعلا همان موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ M۱۵T به قدرت ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۱۷۸ نیوتن متر در آن انجام وظیفه خواهد کرد.

گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته سی وی تی 
در مورد گیربکس نیز باید بدانید با وجود آنکه جعبه دنده ۵ سرعته دستی برای شاهین انتخاب شده. اما به دلیل نوع کاربرد و کلاس بالاتر ماشین آریا، مسئولان سایپا تصمیم گرفتند تا جعبه دنده دستی را کنار بگذارند و این خودرو را صرفا با گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته سی وی تی به بازار عرضه کنند.

خبری از موتور تیوان نیست
پیش از این گفته می‌شد برخی موتورهای جدید که توسط شرکت تیوان طراحی و ساخته می‌شوند نیز روی آریا نصب خواهند شد، اما ظاهرا فعلا خبری از عرضه موتورهای جدید شرکت تیوان روی این خودرو نیست و همان موتور هشت سوپاپ توربوشارژ ام ۱۵ تی تنها تامین کننده قوای محرکه کراس اوور سایپا خواهد بود.

موتور ۲۰۶ تیپ ۵ بر آن سوار است
شرکت سایپا در همکاری با ایران خودرو تصمیم گرفته موتور پژو ۲۰۶ تیپ ۵ یا همان TU۵ را روی شاهین نصب کند. بنابراین این احتمال وجود دارد که آریا سایپا نیز در برخی نسخه‌ها به موتور ۱۶ سوپاپ تنفس طبیعی TU۵ مجهز شود.

قیمت آریا چند است؟ 
قیمت سایپا آریا هنوز مشخص نشده است. اما از آنجا که قیمت سایپا شاهین در کارخانه حوالی ۳۴۴ و در بازار آباد با قیمت حدودی ۴۴۰ میلیون تومان معامله میشود. در صورت ثبات شرایط، قیمت آریا اتوماتیک نمیتواند کمتر از ۴۵۰ میلیون تومان اعلام شود. 

کد خبر 24659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =