اثر افزایش نرخ ارز عملیاتی بیش از ۲۰ درصدی بر EPS شرکت بازار پایه ای

شرکت حاضر در بازار پایه درباره اثر افزایش نرخ ارز عملیاتی بیش از ۲۰ درصدی بر سود هر سهم ، دست به شفاف سازی زد.

به گزارش بیداربورس شرکت کود شیمیائی اوره لردگان درخصوص اثر افزایش نرخ ارز عملیاتی بیش از ۲۰ درصدی بر سود هر سهم ، دست به شفاف سازی زد و برای دو روز کاری با توقف نماد روبرو شد.

بر این اساس، "شلرد" درخصوص اثر افزایش نرخ ارز عملیاتی بیش از ۲۰ درصدی بر سود هر سهم اعلام کرد: این شرکت طی سال گذشته به تولید مستمر رسید. نظر به اینکه بخش اعظم دیون و بدهی شرکت مربوط به تسهیلات ارزی بوده و افزایش مستمر نرخ ارز پس از بهره برداری تا کنون موجب تحمیل هزینه مالی ناشی از تسعیر نرخ ارز شده، شناسایی بخشی از سود شرکت را غیر ممکن و گزارشگری مالی عملکرد واقعی را مخدوش کرده است.

از آنجایی که تفاوت نرخ ارز نیمایی پتروشیمی محاسبه شده در صورت مالی منتهی به اسفند سال مالی ۱۴۰۰ ( مبلغ هر دلار ۲۴۰۱۳۳ ریال ) به نسبت نرخ ۲۲ آذر (هر دلار ۲۸۹۹۷۱ ریال) بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته در صورت ثبات این تفاوت نرخ ارز تا پایان سال مالی جاری و در راستای رعایت استاندارد های حسابداری (شماره ۱۶) مبلغ زیان شناسایی شده به ۹۳۴.۶ میلیارد تومان در پایان سال از سرفصل هزینه های دوره خارج و به حساب بهای تمام شده اموال و دارایی های مأخذ این بدهی منظور خواهد شد.

در صورت تثبیت نرخ ارز نیمای پتروشیمی حداقل معادل ۲۸۹۹۷۱ ریال به ازای هر دلار، زیان تسعیر ارز شرکت بر اساس صورت های مالی ۶ ماهه حسابرسی شده منتهی به شهریور به ۹۳۴.۶ میلیارد تومان کاهش و در صورت های مالی ۹ ماهه منتهی به آذر و سالانه ۱۴۰۱ تعدیل خواهد شد.

کد خبر 24802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =