صنایع بورسی و غیر بورسی مستقر در تهران از سوخت دوم استفاده نمی‌کنند

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، مدعی شد صنایع بورسی و غیر بورسی مستقر در تهران از سوخت دوم استفاده نمی‌کنند.

به گزارش بیداربورس، جلیل سالاری با اشاره به اینکه رشد حدود ۳۰۰ درصدی مصرف گاز خانگی و تجاری و صنایع غیرعمده و حمل و نقل با سهم ۷۴ درصدی به ایرنا گفت: کاهش شدید گاز قابل تخصیص به صنایع بزرگ و به‌ویژه نیروگاه‌های حرارتی تولید برق، استفاده از سوخت دوم (پشتیبان) مایع نفت گاز و نفت کوره (مازوت) است، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که رویه‌ای مرسوم و متداول در سطح دنیا جهت مقابله با ناترازی تولید و مصارف گاز طبیعی و جلوگیری از بروز خاموشی و قطع برق مشترکان است.

وی افزود: طی بیش از ۷ سال تنها نیروگاه بخاری قابلیت مصرف مازوت در سطح استان تهران، نیروگاه بعثت است که در تمام فصول سال ، گاز مصرف می‌کند اما در حوزه شهر تهران هیچ‌کدام از صنایع بورسی و غیر بورسی از سوخت دوم نفت کوره یعنی مازوت استفاده نمی‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: در شهرهای تهران و البرز علی‌رغم اینکه سوخت‌های بنزین و نفت‌ گاز توزیعی در بخش‌های حمل و نقل و غیر حمل و نقل از نوع و کیفیت مناسب مطابق با استانداردهای آلایندگی یورو۴ است، میزان مصرف بسیار زیاد و خارج از استانداردهای حداقلی در صنعت خودرو است.

سالاری گفت: افزایش مصرف روزانه ۲۳ میلیون لیتر بنزین و نفت‌گاز در بخش حمل و نقل و غیر نیروگاهی نسبت به سال گذشته و اضافه شدن سالانه نزدیک به یک میلیون خودرو سواری به چرخه حمل و نقل بدون از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و به‌موازات آن مصرف بالای گاز طبیعی در بخش خانگی و احتراق ناقص موتورخانه‌ها و بخاری‌ها منشأ تولید co و co۲ و... است.

کد خبر 24909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =