افزایش ۱۰ درصدی شاخص هم‌وزن در آذرماه

در بورس اوراق بهادار تهران، ارزش و حجم کل معاملات در ماه منتهی به آذر ماه، نسبت به ماه منتهی به آبان افزایشی شد. همچنین شاخص هم وزن طی ماه یادشده افزایش ۱۰.۲۰ درصدی را به ثبت رساند.

به گزارش بیداربورس، بررسی معاملات بازار سهام در ماه منتهی به آذر ۱۴۰۱، حکایت از آن دارد که ارزش کل معاملات این بازار در این ماه نسبت به ماه گذشته با ۹۹.۶۹ درصد افزایش، از یک میلیون و ۱۶۵ هزار و ۵۲۷ میلیارد ریال به ۲ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۳۸۶ میلیارد ریال رسید. همچنین، حجم کل معاملات این بازار از ۲۱۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون سهم در ماه گذشته به ۲۴۸ میلیارد و ۴۰۳ میلیون سهم رسید که افزایش ۱۷.۰۲ درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش ۱۰ درصدی شاخص هم‌وزن در آذرماه

وضعیت صعود و نزول بازارها

در ماه یادشده، همه بازارهای بورس تهران نسبت به ماه گذشته وضعیت صعودی داشتند. این در حالی است که تنها صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله وضعیت نزولی داشت.

بر این اساس، ارزش معاملات در بازار اول سهام، افزایش ۳.۱۸ درصدی را در ماه آذر نسبت به ماه گذشته خود تجربه کرد و از ۳۲۸ هزار و ۵۶۴ میلیارد ریال به ۳۳۸ هزار و ۹۹۹ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز که ماه منتهی به آبان ماه ۶۹ میلیارد و ۳۲۲ میلیون سهم بود به ۷۶ هزار و ۳۸۵ میلیارد سهم در ماه آذر رسید و افزایش ۱۰.۱۹ درصدی را به ثبت رساند.

افزایش ۱۰ درصدی شاخص هم‌وزن در آذرماه

روند حرکت ارزش معاملات بازار دوم سهام در این ماه همانند بازار اول سهام بود؛ به طوری‌که ارزش معاملات این بازار در ماه منتهی به آذر نسبت به ماه گذشته خود با افزایش ۳۲۷.۱۷ درصدی از ۳۲۹ هزار و ۳۵۴ میلیارد ریال به یک میلیون و ۴۰۶ هزار و ۹۰۹ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز با افزایش ۸۱.۵ درصدی از ۷۷ میلیارد و ۵۳۵ میلیون سهم به ۱۴۰ میلیارد و ۷۳۰ میلیون سهم رسید.

افزایش ۱۰ درصدی شاخص هم‌وزن در آذرماه

ارزش معاملات بازار بدهی با رشد ۱۴۰.۰۹ درصدی از ۷۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال در ماه گذشته به ۱۷۳ هزار و ۲۷۱ میلیارد ریال در ماه منتهی به آبان ماه رسید. حجم معاملات بازار بدهی نیز از ۸۲ میلیون برگه به ۱۹۱ میلیون برگه رسید که رشد ۱۳۴.۳۹درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش ۱۰ درصدی شاخص هم‌وزن در آذرماه

ارزش معاملات در بازار مشتقه در ماه منتهی به آبان ماه ۷ هزار و ۳۰ میلیارد ریال بود در ماه منتهی به آذر به ۱۱ هزار و ۱۹۴ میلیارد ریال رسید و رشد ۵۹.۲۴ درصدی را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار با کاهش ۸۹.۷۸ درصد، از ۳۵ میلیارد و ۴۴۳ میلیون قرارداد در ماه قبل به ۳ میلیارد و ۶۲۲.۹ میلیون قرارداد در ماه منتهی به آذر ماه رسید.

افزایش ۱۰ درصدی شاخص هم‌وزن در آذرماه

ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در ماه منتهی به آذر ماه در مقایسه با ماه پیش، روندی کاهشی داشتند. ارزش معاملات این بازار از ۴۲۸ هزار و ۴۰۹ میلیارد ریال در ماه قبل به ۳۹۷ هزار و ۱۳ میلیارد ریال در ماه یادشده رسید و کاهش ۷.۳۳ درصدی را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار نیز با افت ۸.۱۱ درصدی در این ماه نسبت به ماه قبل از ۲۹ میلیارد و ۸۹۹ میلیون یونیت به ۲۷ میلیارد و ۴۷۴ میلیون یونیت رسید.

افزایش ۱۰ درصدی شاخص هم‌وزن در آذرماه

شاخص کل افزایش یافت

بر اساس این گزارش، شاخص کل بورس در ماه منتهی به آذر نسبت به ماه گذشته خود رشد ۶/۲۲درصدی را تجربه کرد و از یک میلیون و ۴۰۸ هزار واحد به یک میلیون و ۴۹۶ هزار واحد افزایش یافت که رشد ۸۷ هزار و ۶۰۳ واحدی را نشان می دهد.

همچنین، شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز در ماه منتهی به آذر ماه نسبت به ماه قبل افزایش داشت و با ۱۰.۲۰ درصد افزایش از ۴۰۴ هزار و ۴۷۱ واحد به ۴۴۵ هزار و ۷۲۱ واحد رسید و ۴۱ هزار و ۲۵۱ واحد افزایش یافت.

افزایش ۱۰ درصدی شاخص هم‌وزن در آذرماه

منبع: سنا
کد خبر 25052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =