تاریخ برای بورس تکرار می‌شود؟

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره بر اینکه ریسک‌های بازار بر شرایط کلان سایه انداخته است، اما رشد بازار سهام دور از ذهن نیست گفت: تغییرات در حجم معاملات، فعال شدن بورسی‌ها و کدهای حقیقی و حقوقی، انتظارات تورمی و... تمامی این موارد ندای روند جدی صعود بازار سهام را می‌دهند.

محمدحسین حقیقی–کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند رو به رشد معاملات در بازار سهام به بیدار بورس، گفت: در روزهای گذشته مولفه‌های گوناگونی برای شکل‌گیری روند بازار قابل توجه است به چشم میخورد.

وی ادامه داد:با توجه به تغییرات در حجم معاملات، فعال شدن فعالین بازار و کدهای حقیقی و حقوقی، انتظارات تورمی، پیامد افزایش نرخ دلار و... در کنارهم قرار گرفته اند و به نظر میرسد؛ شروع حرکت متداوم و یک روند جدی صعودی دور از ذهن نیست.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد:  این روند با فعال شدن کدهای حقیقی در سهام با ارزش پایین‌تر شکل میگیرد و در زمان کوتاهی مانند: دو الی سه ماه آینده خود را در سهام‌های شاخص‌ساز و بزرگتر با حضور فعالان حقوقی نشان خواهد داد.

حقیقی در پایان اشاره کرد: هرچند ریسک‌های بازار بر شرایط کلان سایه انداخته است اما شروع حرکتی بزرگتر از رشدهای سال ۹۸ و ۹۹ می‌تواند دور از ذهن نباشد.

منبع: بیدار بورس
کد خبر 25203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =