موفقیت سکاندار جدید بانک مرکزی در کنترل نرخ دلار!؟

رییس هیات مدیره گروه مالی توسعه تعاون با اشاره به اینکه بازار سرمایه به دو عامل نرخ تورم و دلار وابسته است، تصریح کرد: بنظر می‌رسد رییس جدید بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز با جدیت عمل کند و تا پایان سال شاهد دلار ۴۰ هزار تومانی باشیم.

میثم درخشنده، رییس هیات مدیره گروه مالی توسعه تعاون در گفت‌وگو با بیداربورس بیان کرد: این روزها دربازارسرمایه وجود سهام با p/e زیر ۴ و نرخ ارز دو عامل محرک این روزهای بازار سرمایه محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه متاثر از نرخ دلار و تورم بوده، اظهار کرد: زمانی که رشد قیمت دلار بیشتر از بازار سرمایه باشد بعد از مدتی طبیعی است که این دو بازار به یکدیگر نزدیک شوند و در نهایت شاهد رشد قیمت‌ها در بازار سهام باشیم.

** رییس جدید بانک مرکزی موفق به کنترل نرخ ارز خواهد بود؟

به عقیده این کارشناس بازار سرمایه با تغییر رئیس کل بانک مرکزی و با وجود فضای منفی سیاسی و اقتصادی به نظر می‌رسد کنترل نرخ دلار به شکل جدی صورت گیرد و تا پایان سال شاهد دلار ۴۰ هزار تومانی(نهایتا با ۵ درصد اختلاف) در بازار آزاد باشیم.

** خودرویی‌ها همچنان در اوج خواهند ماند؟

درخشنده در خصوص روند رو به رشد معاملات این روزهای صنعت خودرویی، تصریح کرد: عرضه خودرو در بورس کالا و فروش بلوکی آن از عوامل تاثیرگذار در این صنعت بوده و تداوم رشد آن وابسته به اخبار منتشره در این حوزه خواهد بود.

** شایعه‌ای مبنی بر نرخ سود بانکی ۲۵ درصدی

وی با بیان اینکه افزایش سود بانکی برای بازار سرمایه مشکلاتی ایجاد خواهد کرد، گفت: با توجه به حجم نقدینگی، تورم پیش‌رو و خروج پول از بانک‌ها به دلیل پیش‌بینی تورم، بانک مرکزی نسبت به اعمال نظارت‌ها با شدت کمتری عمل می‌کند.

** نرخ تسعیر ارز افزایشی شد

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص افزایش نرخ تسعیر ارز در بودجه سال آینده و تاثیر آن بر بانک‌ها، گفت: بهبود تراز ارزی شاخص خوبی برای تحلیل بانک‌ها است و افزایش نرخ تسعیر ارز منجر به بهبود وضعیت و در نهایت جذابیت سهام در آن صنایع خواهد شد؛ اگرچه از نظر عملیاتی منجر به تغییرات گسترده نخواهد بود.

منبع: بیدار بورس
کد خبر 25367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =