پیشبینی بورس سبز برای اولین روز کاری هفته آینده

مدیر عامل کارگزاری راهبرد در خصوص اینکه بازار سرمایه در بلند مدت با وجود تمام فراز و نشیب‌های موجود در اقتصاد کشور روند رو به رشدی خواهد داشت، گفت: انتظار میرود، روند بازار از انتهای سال آینده و در ابتدای سال ۱۴۰۳ به اعداد و ارقام "رویایی" برسد.

حمید علیخانی – مدیر عامل کارگزاری راهبرد در خصوص علت صعود کم جان دو روز اخیر بورس بعد از ریزش سنگین شاخص کل در روزهای ابتدای هفته به بیدار بورس، گفت: باتوجه به ریزش ۵۰ هزار واحدی شاخص کل درست یک روز پیش از رسیدن به مقاومت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی، نشان میدهد که بازار از نظر روانی آمادگی شکستن این سد مقاومتی را نداشت.

وی با بیان اینکه بعد از شکست شاخص از محدوده ۱,۶۰۰هزار واحدی این سناریو وجود دارد که در یک ماه آینده شاخص به نقطه حدودی ۱,۴۸۰ هزار واحدی برسد، تصریح کرد: البته شواهد اینطور نشان میدهد که بازار روند صعودی در پیش گرفته و بعد از عبور این مرحله شاخص به محدوده سال ۱۳۹۹ خواهد رسید.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه احتمال آن وجود دارد تا این گونه پیش‌بینی‌های خوشبینانه، تا پایان سال جاری محقق نشود اما ما شاهد صعود پر توان شاخص کل در ماه‌های ابتدای سال آینده خواهیم بود، گفت: مثبت و یا منفی شدن یک روز بر بازار نمیتواند نمود خوشبینی یا بدبینی برای بازار باشد.

** بازار سهام بازاری برای سرمایه‌گذاری بلند مدت

علیخانی افزود: معاملات امروز بازار سهام با نوساناتی روبرو بود که در نهایت با مثبتی کم جان بکار خود پایان داد و بنظر میرسد روز یکشنبه بازار کار خود را با رنگ سبز آغاز کند.

وی خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه باید با دید بلندمدت یا میان مدت بطور مثال حداقل یک ساله باشد که بتوان انتظار سود داشت در واقع باید به تمام بازارها اینگونه نگاه کرد.

** سال طلای و رویایی در انتظار بورس

مدیر عامل کارگزاری راهبرد بازار سرمایه را با دید بلندمدت بسیار رویایی خواند و گفت: این امکان وجود دارد که از انتهای سال آینده و ابتدای سال ۱۴۰۳ بورس ارقامی ببیند  که در حال حاضر این ارقام کمی دور از ذهن بنظر برسد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در میان مدت نیز بازار سرمایه یک روند رو به رشد خوبی را خواهد داشت اما در اواخر سال آینده بازار روندی بالاتر از سال ۹۸ و ۹۹ را خواهد دید این امر را از معاملات این روزها میتوان حدس زد.

علیخانی آینده بازار سرمایه را با توجه به تمام مشکلات و اتفاق‌های مثبت و منفی روشن ارزیابی کرد و ادامه داد: بازار سرمایه نسبت به رقبای خود چند گام عقب‌تر است اما می‌توان گفت این عقب ماندگی به مرور زمان جبران خواهد شد.

** شورای رقابت دشمنی با بازار سرمایه ندارد
عیلخانی در خصوص حمایت‌های رئیس سازمان بورس در مقابل تصمیمات خلع الساعه سازمان رقابت، اظهار کرد: سازمان بورس با نامه‌ها و پیگیری‌ها خود حمایت مناسبی از بازار سرمایه کرد که جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه علت این تصمیم شورای رقابت چه میتواند باشد، تصریح کرد: سخن‌های متفاوتی در این خصوص گفته میشود اما به هر حال این موضوع نیز راه صحیح خود را با کمک دولتمردان پیدا خواهد کرد و نخواهند گذاشت سهامداران متضرر شوند.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: در حال حاضر نمیتوان گفت تصمیمات آنها در زمینه عرضه خودرو در بورس کالا درست بوده یا خیر؟ اما میتوان گفت "آنها دشمن بازار سرمایه نیستند".

علیخانی با اشاره به اینکه آیا تمامی محصولات موجود در کشور در بازار رقابت کامل به سر میبرد که چنین انتظاری از بازار خودرو داشته باشیم؟ اظهار کرد: درک چنین موضوعاتی از بازار سرمایه خارج است و قطعا این امر به زودی رسیدگی خواهد شد و چنین اقدامی توسط شورای رقابت حتما بر اساس مصحلت و نفع کل کشور بوده است.

وی در پایان گفت: اما بطور کل میتوان گفت این اقدام به بازار سرمایه آسیب رسانده و بخشی از ریزش‌های اخیر شاخص کل در این روزها به دلیل تصمیم شورای رقابت بوده است.

منبع: بیدار بورس
کد خبر 26661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =