روش انتشار EPS شرکت‌ها تغییر می‌کند

رئیس سازمان بورس از تغییر در روش انتشار EPS شرکت‌ها با هدف در اختیار قراردادن اطلاعات شفاف به سهام‌داران و پیگیری نرخ سود انتشار اوراق توسط دولت خبر داد.

به گزارش بیداربورس،  محمد علی دهقان دهنوی درخصوص تصمیمات جدید برای بازار سرمایه به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در شرایط فعلی در تمامی ابعاد بازار سرمایه اقدامات متعددی در حال انجام است. بحث دامنه نوسان در اختیار هیات مدیره سازمان و در حال بررسی است که هر زمان نیاز باشد آن را تغییر خواهیم داد.

وی از طراحی روشی برای انتشار EPS شرکت ها خبر داد تا این اطلاعات به نحو شفاف در اختیار سهامداران قرار بگیرد. در مدل جدید، سناریو های مختلفی در اختیار مالکان سهم قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول افزود: EPS شرکت ها وابسته به عوامل متعددی از جمله نرخ ارز و قیمت های جهانی کالای صادراتی آن صنعت است که مدل جدید می تواند به عنوان بازوی کمکی عمل کند. وقتی شرکتی از سناریوی جدید برای انتشار EPS استفاده کند بطور خودکار اطلاعات متعددی در رابطه با سود آن شرکت در اختیار سهامداران قرار خواهد گرفت.

دهقان دهنوی در پاسخ به اینکه آیا نسبت به نحوه انتشار اوراق توسط دولت طی سال جاری انتقادی دارد یا خیر؟ گفت : نسبت به فروش اوراق انتقادی ندارم به سبب آنکه بازار اوراقی که دولت منتشر می کند از بورس مجزا است. اما مسئله ای که در بحث اوراق قابل توجه قرار می گیرد نرخ آن است. همیشه از بانک مرکزی درخواست شده با عملیات بازار باز مدیریتی انجام دهد که نرخ این اوراق صدمه ای به بورس وارد نکند که این مسئله تا به نتیجه رسیدن پیگیری می شود.  

کد خبر 2691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =