تا اوایل تابستان واکسن‌های ایرانی وارد بازار می‌شوند

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، آخرین وضعیت سه واکسن ایرانی ، آمار واردات ۱.۸۹ میلیونی و تزریق ۵۰۰ هزار نفری و رنگ بندی شهرها را اعلام کرد و گفت:واکسن شرکت شفا فارمد (وابسته به هلدینگ بورسی برکت) در آستانه ورود به مرحله سوم، دو واکسن مؤسسه رازی و وزارت دفاع هم در آستانه مرحله دوم و واکسن انستیتو پاستور نیز در آستانه مرحله سوم قرار دارند و درصورت مجوز سازمان غذا و دارو، حداقل یک یا دو واکسن ایرانی در تیر عرضه انبوه خواهند شد.

به گزارش بیدار بورس، علیرضا رئیسی درباره آخرین تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا که در جلسه امروز اتخاذ شد، گفت :‌ بحث بسیار مهمی در خصوص واکسن مطرح و تأمین واکسن از طریق واردات و تولید داخلی بررسی شد که به مراحل مطلوبی رسیده است.

این مقام مسئول افزود: تاکنون یک‌ میلیون و ۸۹۵ هزار واکسن از کشورهای روسیه، چین، کره و هند (به ترتیب ۴۲۰، ۶۵۰، ۷۰۰ و ۱۲۵ هزار واکسن) وارد  و به حدود ۵۰۰ هزار نفر تزریق شده و انتظار می ورد طی ۷ تا ۱۰ روز آینده، واکسیناسیون مرحله اول کادر درمان، بیماران زمینه‌ای و سالمند پایان و مرحله دوم از اواسط اردیبهشت‌ شروع شود.

رئیسی همچنین از تمدید ممنوعیت‌ها تا آخر هفته جاری و رعایت پروتکل‌ها در شهرهای نارنجی و زرد خبر داد و گفت: متاسفانه به علت عدم برخی استان‌ها و شهرها در اجرای پروتکل‌ها، میانگین رعایت به ۵۸.۵ درصد و نقض تردد در شهرهای قرمز مخصوصا" در استان‌های اصفهان، البرز، همدان، مازندران، فارس و آذربایجان شرقی به ۷۱ درصد رسیده است.

وی درباره آخرین رنگ بندی شهرها هم با تکذیب وجود ۶۳ شهر سیاه، توضیح داد: ۲۵۷ شهر در وضعیت قرمز، ۱۲۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۵۱ شهر در وضعیت زرد و ۱۱ شهر در وضعیت آبی قرار دارند که این آمار، دوشنبه بروزرسانی خواهد شد.

کد خبر 2715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =