صنعتگران پتروشیمی هیچ نقشی در سیاست گذاری‌ها ندارند

علی جدی گفت: متأسفانه صنعتگران پتروشیمی در سیاست‌گذاری‌ها هیچ نقشی ندارند در حالی که لازم است نقش ذینفعان در سیسات‌گذاری‌ها را ببینیم.

به گزارش بیدار بورس از اقتصادآنلاین، علی جدی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، امروز (سه‌شنبه، ۹ اسفند) در هشتمین کنگره راهبردی و نمایشگاه نفت و نیرو، با بیان اینکه باید به دنبال تعریف و اجرای راهکارها باشیم گفت: همه‌ی ما فقط می‌توانین نقد کنیم و نقد کردن هم کار ساده‌ای است؛ در این شرایط بهتر است به سمت ارائه‌ی راهکار برویم.

او اضافه کرد: بهتر این است که براساس واقعیات موجود کار کنیم؛ ممکن است خیلی موارد ایده‌آل باشند اما ما که در متن هستیم باید براساس واقعیات موجود پیش برویم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه صنعت پتروشیمی هنوز روزهای خوب خود را می‌گذراند گفت: اگر امروز فکری به حال این صنعت نکنیم در سال‌های آینده وضع بدتری خواهیم داشت.  

جدی افزود: در حال حاضر، اولویت دولت گاز خانگی است؛ دولت تصمیم می‌گیرد گاز خانگی قطع نشود و این واقعیتی است که باید آن را ببینیم.  

او نقش نداشتن ذینفعان در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها را یکی از بزرگترین مشکلات دانست و بیان کرد: متأسفانه صنعتگران پتروشیمی در سیاست‌گذاری‌ها هیچ نقشی ندارند در حالی که لازم است نقش ذینفعان در سیسات‌گذاری‌ها را ببینیم.  

جدی همچنین به بحث ذخیره‌سازی و بهینه‌سازی اشاره کرد و گفت: هیچ حساسیتی نسبت به مصرف گاز خانگی وجود ندارد و این منابع کشور است که هدر می‌روند. آنجا که عایدی نصیب دولت می‌شود همین پتروشیمی‌ها هستند چون در بخش‌های دیگر نه تنها چیزی نصیبش‌ نمی‌شود بلکه باید از جیب خرج کند.

کد خبر 27516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =