تغییر دامنه نوسان تاثیری بر بازار ندارد

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت بیمه رازی معتقد است که تغییر در دامنه نوسان، تاثیر چندانی بر بازار ندارد و دستورالعمل جدید رفع گره معاملاتی می‌تواند با اصلاح سریع‌تر سهم‌ها به اقتصاد بازار کمک کند.

امیر شکاریان در گفت‌وگو با بیداربورس، با اشاره به تصمیمات اخیر سازمان بورس درخصوص تغییر دامنه نوسان و دستورالعمل رفع گره معاملاتی، گفت: درخصوص دامنه نوسان عملا تغییر خاصی اتفاق نیفتاده؛ چراکه دامنه مثبت همان شش درصد باقی مانده و فق دامنه منفی یک درصد بیشتر شده است.
وی افزود: این تغییر دامنه نوسان عملا تاثیر خاصی بر بازار نمی‌گذارد و مهم‌ترین بخش تصمیم سازمان بورس مربوط به تغییر دستورالعمل رفع گره معاملاتی سهم‌هاست.
این کارشناس بازار سرمایه در این خصوص نیز توضیح داد: تغییر کف معاملاتی سهم‌ها بر اساس حجم مبنا سبب می‌شود تا سهم‌هایی که مدت‌هاست دچار مشکل هستند و با توجه به دامنه نوسان نمی‌توانند اصلاح قیمتی داشته باشند، زودتر وارد گره شده و اصلاح آن‌ها نیز زودتر انجام شود.
شکاریان معتقد است که این موضوع به اقتصاد بازار کمک کرده و نقدشوندگی را افزایش می‌دهد و این تغییر هرچند جزیی اما می‌تواند کمک حال بازار باشد.
به گفته وی، این تغییر در قوانین رفع گره معاملاتی می‌تواند به خصوص به سهم‌های کوچک و اصلاح زودهنگام آن‌ها کمک کند.

کد خبر 2763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =