تخفیف ۳۰ درصدی بدهی عوارض طرح ترافیک تهرانی‌ها تا پایان فروردین

شورای شهر تهران با اعمال تخفیف ۳۰ درصد بدهکاران پرداخت عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا تا پایان فروردین موافقت کرد.

به گزارش بیداربورس، اعضای شورای شهر تهران بررسی لایحه اعطای مجوز به شهرداری جهت اعمال ضریب کاهشی برای بدهکاران عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا در صورت تسویه بدهی تا پایان اسفند سال جاری را بررسی کردند.

بر اساس این گزارش، جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا در این رابطه گفت: از سال ۹۷ تا ۱۴۰۱ بالغ بر ۶۴ درصد بدهی‌های ورود به طرح ترافیک تسویه نشده است. کسانی که ورود غیر مجاز به طرح ترافیک داشتند، مبلغ قابل تسویه به صورت حداکثری لحاظ شده و بیشترین مبلغ را پرداخت خواهند کرد و برای سال آینده برای هر ورود غیرمجاز باید توسط پلیس جریمه شوند.

وی افزود: شهروندان در پنج سال اخیر ۲.۵ هزار میلیارد تومان بابت ورود به محدوده طرح ترافیک به شهرداری بدهکار هستند و در صورت اعمال تخفیف ۳۰ درصد برای کمک به شهروندان، مبلغ ۱.۷۵ هزار میلیارد تومان منابع نقدی به شهرداری اضافه می‌شود. این تخفیف فقط تا پایان اسفند سال جاری باشد.

مجتبی شفیعی رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری تهران نیز با بیان اینکه اگر این مصوبه تصویب شود به سرعت هزار میلیارد تومان وصول می‌شود، گفت: ۷ هزار میلیارد تومان در سال جاری وصول شده و پیشنهاد این است که مدت زمان پرداخت مطالبات تا پایان فروردین باشد.

لایحه اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت اعمال ضریب کاهشی برای بدهکاران عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا در صورت تسویه بدهی تا پایان اسفند سال جاری به تصویب رسید اما مقرر شد که این تسویه بدهی تا پایان فروردین سال آینده باشد.

کد خبر 27661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =