دومین سقوط یکی از بزرگترین بانک های آمریکا بعد از بحران مالی سال ۲۰۰۸

ورشکستگی "بانک سیلیکون ولی" در ایالت کالیفرنیا، منجر به ثبت دومین سقوط یکی از بزرگترین بانک های آمریکا بعد از سال ۲۰۰۸ شد.

به گزارش بیداربورس به نقل از رویترز، سازمان بیمه سپرده‌های فدرال اعلام کرد: "بانک سیلیکون ولی" (Silicon Valley Bank) از محل عرضه اوراق ۲۱ میلیارد دلاری، ۱.۸ میلیارد دلار زیان کرد و نتوانست سرمایه مورد نیاز را جذب کند و به‌دنبال فروش سهام و تعطیلی برآمد تا کنترل سپرده ها به دست نهادهای ناظر افتاده و منجر به ثبت بزرگترین ورشکستگی بانک‌های آمریکا از زمان بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸ شود. آخرین ورشکستگی بانکی واشنگتن میوچوال ۳۰۷ میلیارد دلار دارایی داشت.

براساس این گزارش، سپرده گذاران بیمه شده حداکثر تا صبح دوشنبه به سپرده‌ها دسترسی خواهند داشت. دفاتر شعبه بانک سیلیکون ولی نیز در آن زمان، تحت کنترل رگولاتور بازگشایی خواهند شد. این شرکت بیمه‌ای تا ۲۵۰ هزار دلار به ازای هر سپرده‌گذار در هر بانک برای هر دسته مالکیت حساب را پوشش می‌دهد.

سقوط بانک سیلیکون ولی که بازیگر کلیدی در جامعه فناوری و سرمایه‌گذاری خطرپذیر است، شرکت‌ها و افراد ثروتمند را تا حد زیادی نسبت به سرنوشت پولی که دارند، نگران می‌کند. به اعتقاد کارشناسان این اتفاق احتمالاً دنباله دار و مانند بحران بانکی سال ۲۰۰۸ نخواهد بود.

این بانک سال ۱۹۸۲ تأسیس و یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های آمریکا و بزرگ‌ترین بانک در شهر سیلیکون‌ولی ( حدود ۷۰ کیلومتری سانفرانسیسکو) بر پایه سپرده‌های محلی بود و تا سال ۲۰۱۶ حدود ۲۵٫۹ از سهم بازار را در اختیار داشت.

کد خبر 27807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =