پیش بینی قیمت دلار ۱۵ فروردین

بازیگران پشت خطی دلار شب گذشته سعی داشتند با برجسته کردن اعای توافق موقت آمریکا با ایران بر طبل کاهش قیمت دلار بکوبند با این حال تیر انها به سنگ خورد و دلار کاهش قابل ملاحظه ای را ثبت نکرد.

به گزارش بیداربورس، بازیگران ارزی تهران در اولین روز کاری بعد از تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ آرایش نزولی به خود گرفتند. بنا به روایت سایت ها و کانال ها نرخ دلار دیروز در مقایسه با روز دهم فروردین نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ تومان پایین تر معامله شد.

**رمزگشایی از اقدام جدید بانک مرکزی در بازار دلار 

یکی از خبرهای مهم دیروز تغییر شرایط فروش ارز با کارت ملی بود . بانک مرکزی اعلام کرد فروش دلار دولتی با کارت ملی از روش ( پرداخت اسکناس به خریدار ) به روش ( واریز به حساب ارزی خریدار ) تغییر کرد.

آن طور که در مصوبه جدید  بانک مرکزی آمده از این پس متقاضیان دریافت ارز سهمیه‌ای باید با افتتاح حساب ارزی اقدام به دریافت سهمیه سالانه خود کرده و صرافی‌های شبکه بازار متشکل دیگر اسکناس به خریداران تحویل نخواهند داد.

کارشناسان اقتصادی بر این‌باورند که سیاست مذکور می‌تواند با افزایش سطح ماندگاری ارز در شبکه بانکی تقاضا برای اسکناس را کاهش داده و به کاهش سطح نوسانات بازار منجر شود.

**ردپای شایعه در بازار پشت خطی دلار 

شب گذشته بازار پشت خطی دلار با یک ادعا روبرو شد. یک پایگاه خبری آمریکایی به نام آکسیوسدر گزارشی مدعی شده بود دولت آمریکا به ایران اعلام کرده که خواستار توافق موقت است. در این گزارش آمده بود توافق مد نظر ایران و آمریکا  شامل رفع برخی تحریم‌ها در ازای توقف بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای ایران خواهد بود. این ادعا ساعاتی بعد از سوی مقامات آمریکایی رد شد.

بازیگران پشت خطی دلار سعی داشتند با برجسته کردن این ادعا بر طبل کاهش قیمت دلار بکوبند با این حال تیر انها به سنگ خورد و دلار کاهش قابل ملاحظه ای را ثبت نکرد. 

در شرایط فعلی برخی فعالان با توجه به رشد قیمت طلای سیاه، انتظار دارند که  درآمدهای ارزی  ایران بیشتر و در نتیجه کار دلار برای رشد، دشوارتر شود.

کد خبر 28388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =